Manhattan Associates onthult Manhattan Active™ Supply Chain Solution

Oplossing bevat eerste waveless orderfulfilmentoptie in WMS

NIEUWEGEIN, 05 juni, 2017

Manhattan Associates, Inc. (NASDAQ: MANH) heeft de nieuwe Manhattan Active Supply Chain Solution suite geïntroduceerd. Deze suite bevat alle nieuwe innovaties die ontworpen zijn om de doorvoer binnen een magazijn te versnellen en helpt bedrijven om het tempo waarin warehousesystemen zich ontwikkelen bij te benen.

De Manhattan Active Supply Chain Solution suite bevat:

• Manhattan Active Distribution, oplossingen voor warehouse en labour management
  • Manhattan Active Transportation, oplossingen voor logistiek management en track and trace van verzendingen

Al jaren zorgen magazijnen voor efficiëntie in orderverwerking door een wave-based verwerkingsmethode te gebruiken die ordervolume samenvoegt en dit als georganiseerde batches aan het distributiecentrum doorzet. Maar in omgevingen waar vraag onvoorspelbaar en vluchtig kan zijn, kan deze benadering tot pieken en dalen in de activiteit leiden, aangezien waves van de ene magazijnfunctie naar de andere gaan.

Manhattan Active Distribution Solution bevat het eerste warehousemanagementsysteem met een optie voor een waveless orderfulfilment. Hierdoor kunnen de assets veel beter worden benut en wordt de facility output verbeterd, zodat het warehouse zowel grote partijen als individuele consumentenbestellingen zeer efficiënt kan afhandelen. Manhattan’s Order Streaming oplossing is uniek omdat het zowel de inzet van personeel als materiaal kan optimaliseren en in wavemodus of zonder wavemodus kan werken.

“Wij zijn ervan overtuigd dat de meest effectieve distributiefaciliteiten bestaan uit innovatieve automatisering, goed uitgeruste en gemotiveerde medewerkers en intelligente software die al die resources holistisch organiseert en optimaliseert”, zegt Brian Kinsella, Manhattan’s vice president product management. “Order Streaming is de eerste waveless outbound verwerkingsmogelijkheid in de markt die direct binnen een WMS kan worden ingezet. Wij hebben er alle vertrouwen in dat het onze klanten flink vooruithelpt bij het versnellen van hun fulfilmentprocessen.”

Manhattan’s Order Streaming oplossing heeft distributeurs geholpen bij het sterk verbeteren van hun verwerkingssnelheid. Zo verdubbelde een grote Noord-Amerikaanse retailer het aantal dagelijks te verwerken orders tijdens het hoogseizoen door de wachttijden van de orderpicker in te korten na de implementatie van het Order Streaming-systeem.

Always-Current technologie

Omdat warehousemanagementsystemen complexe, procesgerichte oplossingen kunnen zijn, is het een uitdaging om ze actueel te houden. Veel klanten lopen achter de technologische ontwikkelingen aan en kunnen daardoor de concurrenten die wel technologisch up-to-date zijn niet bijhouden.

Om dit probleem op te lossen introduceert Manhattan Associates een nieuw Manhattan Active WM programma. Manhattan’s programma zorgt ervoor dat haar Warehouse Management System-klanten altijd de laatste versie van de WMS-software gebruiken. Elke nieuwe versie die aan die klant wordt vrijgegeven, voldoet aan alle bedrijfsspecifieke extensies van de klant, bevat geüpgrade data, workflows en configuraties, evenals nieuwe Manhattan WMS-functionaliteit.

Manhattan heeft ook Manhattan TMS Mobile aangekondigd. Dit is een nieuwe mobiele app waarmee haar klanten eenvoudiger verbinding maken met kleine tot middelgrote vervoersbedrijven. De software is onderdeel van de Manhattan Active Transportation suite en voorziet in realtime shipment tracking, vrachtmanagement, shipment statusupdates en bewaken van de netwerkoperatie via een mobiel apparaat dat zich in de vrachtwagencabine bevindt.

Ontvang actueel nieuws over producten, klanten en partners van Manhattan Associates op Twitter en Facebook.

Manhattan Associates is een technologieleider op het gebied van supply chain en omnichannelcommerce. We brengen informatie van de hele organisatie samen, van sales aan de voorkant tot supply chain executie aan de achterkant. Onze software, platformtechnologie en ervaring zorgen ervoor dat onze klanten op een winstgevende manier kunnen groeien.

Manhattan Associates ontwerpt, bouwt en levert geavanceerde cloud en on-premises oplossingen, zodat u zowel in de winkel als via het netwerk of fulfilmentcenter de vruchten van de omnichannelmarktplaats kunt plukken.