Manhattan Associates herdefinieert Warehouse Management met het oog op de wereld van Connected Commerce

Introductie van geavanceerde fulfilmentintelligentie, geïntegreerde WES-mogelijkheden en een intuïtieve platformonafhankelijke gebruikersinterface

NIEUWEGEIN, 22 mei, 2018

Manhattan Associates Inc. (NASDAQ: MANH) heeft aanzienlijke verbeteringen voor zijn Warehouse Management Solution (WMS) aangekondigd. Deze verbeteringen helpen retailers, distributeurs en logistieke bedrijven om de kunst van optimaal fulfilment opnieuw uit te vinden door orderflexibiliteit te verbeteren, gebruik van assets te maximaliseren en mobiele workflows uit te breiden.

Topmerken die voorheen bij de distributie van hun producten afhankelijk waren van retailpartners, haasten zich om hun inkomsten, marges en klantenrelaties te verbeteren door hun direct-to-consumer (DTC)-activiteiten uit te breiden. Volgens Forbes zal het aantal fabrikanten dat rechtstreeks aan de consument verkoopt dit jaar naar verwachting met 71 procent toenemen. Traditionele warehouses zijn echter niet ontworpen om kleine DTC-bestellingen af te handelen.

Met het oog op de wereld van Connected Commerce heeft Manhattan Associates zijn WMS-oplossing verbeterd en biedt ongeëvenaarde orderintelligentie en -optimalisatie, orkestratie tussen mens en machine en flexibiliteit en efficiëntie van personeel.

“De behoefte aan verbeterde snelheid, efficiëntie, zichtbaarheid en verantwoordelijkheid klinkt door de gehele supply chain en beïnvloedt de werkzaamheden in het distributiecentrum”, aldus Eddie Capel, president en CEO van Manhattan Associates. “Wij zijn trots dat we onze Warehouse Management-oplossingen hebben verbeterd met nieuwe tools voor het optimaliseren van intelligentie, het orkestreren van assets en het flexibel inzetten van personeel die op deze veranderende behoefte inspelen.

Order streaming

Van oudsher zijn warehouses ontworpen als opslag- en verzendfaciliteiten voor grote, bulkhoeveelheden, waarbij wave fulfilment de meest efficiënte manier is om deze orders te verwerken. Omdat traditionele distributiecentra niet volledig op het huidige volume van e-commerce verzending hebben geanticipeerd, zijn secundaire faciliteiten of speciale zones in het hoofdmagazijn ingericht. Deze afzonderlijke locaties brengen aanzienlijke extra kosten met zich mee als gevolg van overbodig materieel, voorraad en arbeidskrachten.

Manhattan heeft zijn Order Streaming mogelijkheden verbeterd en één enkele, intelligente fulfilmentoptimalisatie-oplossing gemaakt die wave-, waveloze en doorstroomorders tegelijkertijd in één faciliteit kan verwerken. Order Streaming beheert dynamisch verschillende fulfilmentmethoden met kortere orderverwerkingstijden, grotere nauwkeurigheid en hogere serviceniveaus. Daarbij wordt gebruik gemaakt van machine learning om activiteiten tussen personeel en automatisering van machines te orkestreren.

Warehouse Execution System

Recente ontwikkelingen op het gebied van robotica en automatisering zorgen voor veel efficiëntie in warehouse-operaties. Het is daarbij gebruikelijk dat meerdere merken en soorten automatiseringstechnologie binnen een enkele faciliteit worden gebruikt. Het coördineren van verschillende technologieën om samen te werken, inclusief de menselijke factor, vereist een steeds meer geavanceerde integratielaag die kan inspelen op de workload vanuit het totale Warehouse Management Systeem. Manhattan is het eerste bedrijf dat een Warehouse Execution Systeem (WES) in een WMS heeft geïntegreerd om de workflow over het hele spectrum van resources efficiënt te organiseren. Manhattan’s WES is gebouwd om snel en naadloos met elke automatisering te integreren en activiteiten over meerdere locaties te coördineren.

“Het gebruik van robot- en automatiseringstechnologieën in het warehouse voegt duidelijk waarde toe, maar sluit de noodzaak van doordachte en efficiënte workflows niet uit”, aldus Capel. “Door WES-mogelijkheden te integreren in ons WMS, maakt Manhattan gebruik van warehouseintelligentie om te orkestreren en de performance van elke resource te maximaliseren.

Unified Distribution Control

In de nieuwste WMS-release levert Manhattan ook Unified Distribution Control, een responsieve en intuïtieve gebruikersinterface die gebruik maakt van moderne touchscreentechnologieën en datavisualisatietechnieken. Daarmee helpen ze supervisors om alles te zien, te diagnosticeren en te repareren waar ze zich ook bevinden. Deze geavanceerde analyses geven managers een breed perspectief op warehouseprestaties met bruikbare inzichten en de mogelijkheid om in realtime op trends of problemen te reageren. De interface bevat ook een bijbehorende versie die helpt bij het stroomlijnen van taakafhandeling en het verkorten van de trainingstijd voor magazijnmedewerkers. Dit biedt gebruikers een consistente en vertrouwde ervaring, op zowel vaste werkstations als mobiele apparaten voor alle belangrijke besturingssystemen.

Ontvang actueel nieuws over producten, klanten en partners van Manhattan Associates op Twitter en Facebook.

Manhattan Associates is een technologieleider op het gebied van supply chain en omnichannelcommerce. We brengen informatie van de hele organisatie samen, van sales aan de voorkant tot supply chain executie aan de achterkant. Onze software, platformtechnologie en ervaring zorgen ervoor dat onze klanten op een winstgevende manier kunnen groeien.

Manhattan Associates ontwerpt, bouwt en levert geavanceerde cloud en on-premise oplossingen, zodat u zowel in de winkel als via het netwerk of fulfilmentcenter de vruchten van de omnichannelmarktplaats kunt plukken. Meer informatie vindt u op: www.manh.nl