Leroy Merlin kiest voor Manhattan Associates

Franse doe-het-zelf-keten implementeert Manhattan’s Distributed Order Management-oplossing ter ondersteuning van cross-channel retail-operaties

NIEUWEGEIN, 17 september, 2012

Leroy Merlin, de grootste doe-het-zelf-keten in Frankrijk, heeft gekozen voor de cross channel order management-oplossing Distributed Order Management van Manhattan Associates, wereldwijd leverancier van oplossingen voor supply chain-optimalisatie. Deze laatste toevoeging van Manhattan’s technologie ondersteunt Leroy Merlin in de optimalisatie van zijn e-commerce en cross channel order fulfilment-proces. Deze implementatie ondersteunt het doel van Leroy Merlin om de klantenservice verder te verbeteren.

Met de eerdere implementatie van Manhattan’s Warehouse Management en Supply Chain Intelligence-oplossingen heeft Leroy Merlin al een groot deel van zijn distributie-operatie gestroomlijnd en geoptimaliseerd.

Distributed Order Management optimaliseert het orderproces door gelijktijdige afstemming van voorraad van de bestelde artikelen, de transportkosten, de arbeid en het serviceniveau. Deze optimalisatie heeft als doel om Leroy Merlin te ondersteunen in het behalen van de merkbelofte aan de klanten en tegelijkertijd de winst op de transactie te maximaliseren.

“Door de aanzienlijke groei in onze e-commerce-activiteiten, past Manhattan’s Distributed Order Management-oplossing perfect bij ons, met name wanneer je kijkt naar Manhattan’s vermogen om ons te ondersteunen in het beheren, monitoren en optimaliseren van onze e-commerce en cross channel-orders”, zegt Cécile Laroumanie, supply chain director bij Leroy Merlin France. “Concreet zal de oplossing ons real-time, wereldwijd inzicht in de voorraad geven. Hierdoor verhogen we onze service-levels en klantenbinding, waardoor we meer verkopen. Tevens kunnen we hierdoor orders uitvoeren op een manier die de winst voor het bedrijf maximaliseert.”

“In een sterk competitieve omgeving, waar cross channel-verkoop steeds belangrijker wordt voor een bedrijf, zijn nauwgezette controle en bewaking van onze operationele en logistieke kosten van cruciaal belang voor de ondersteuning van onze doelstelling om de marges te verbeteren”, voegt Laroumanie toe.

“We zijn erg verheugd dat Leroy Merlin zijn partnership met Manhattan Associates heeft uitgebreid met de selectie van onze Order Management-oplossing”, zegt Pieter Van den Broecke, managing director Centraal-Europa bij Manhattan Associates. “Dit onderstreept het vertrouwen dat Leroy Merlin heeft in Manhattan en onze oplossingen die voortdurend blijven evolueren.”

Ontvang up-to-date product, klant- en partnernieuws direct van Manhattan Associates op Twitter en Facebook. Ga naar http://www.twitter.com/ManhAssocBNL om het laatste nieuws te volgen en word lid van de Manhattan Associates Facebook-groep op http://www.facebook.com/ManhattanAssociates.

Over Leroy Merlin

Frankrijk is Leroy Merlin de marktleidende bouwmarktketen van Frankrijk met een jaarlijkse omzet van € 5 miljard. Kijk voor meer informatie op www.leroymerlin.fr.

Over Manhattan Associates, Inc.

en -technologie als strategische voorwaarden voor marktleiderschap beschouwen. De supply chain-innovaties van Manhattan omvatten: Manhattan SCOPE®, een portfolio van software-oplossingen en technologie die organisaties helpt hun supply chain van planning tot uitvoering te optimaliseren en Manhattan SCALE™, een portfolio van distributie- en transportmanagement-oplossingen die gebouwd zijn op de Microsoft.NET-technologie. Meer informatie is te vinden op www.manh.eu.