Eram Group kiest Manhattan Associates voor omnichanneltransformatie

Manhattan's oplossingen brengen Eram dichter bij hun klanten door de supply chain te verbinden met frontend commerce-systemen

NIEUWEGEIN, 02 juli, 2013

Manhattan Associates, leverancier van supply chain commerce-oplossingen, heeft bekend gemaakt dat de vooraanstaande Europese fashion retailer Eram Group de Enterprise Order Management, Store Inventory & Fulfilment en Warehouse Management-oplossingen van Manhattan Associates implementeert om de transformatie naar omnichannelte realiseren. Manhattan's oplossingen helpen Eram om hun klanten een optimale winkelervaring te bieden in alle verkoopkanalen. De fashion retailer is in staat om klanten snel toegang te geven tot de gewenste producten en hen zelf te laten beslissen over wanneer en hoe zij bestelde producten ontvangen.

Manhattan's oplossingen verbinden twee functies die tot nu toe waren gescheiden: backend supply chain-processen en –efficiëntie met frontend commerce- en verkoopsystemen. Hierdoor is Eram Group in staat om inzicht in alle beschikbare voorraden te bieden, zodat omnichannelorders efficiënt en winstgevend vanuit het gehele netwerk kunnen worden verwerkt.

"Toen we ons business-transformatieproject startten, voelden we intuïtief aan dat Manhattan Associates' oplossingen de juiste keuze zouden zijn om ons te helpen veel dichter bij onze klanten te komen", zegt François Drouin, head of Information and Organisation Systems bij Eram Group. "Zij hebben zich op dit vlak al bewezen bij grote en succesvolle omnichannelretailers zowel in onze markt als vele andere markten wereldwijd. Verschillende klanten van Manhattan Associates maken al gebruik van de oplossingen om backend supply chain-processen te verbinden met frontend commerce- en verkoopsystemen. Wat ons vooral duidelijk werd tijdens de gesprekken met het Manhattan-team en bestaande Manhattan-klanten is dat zij – naast de oplossingen – beschikken over de expertise, ervaring en supportcapaciteiten om onze omnichannelvisie te realiseren."

“We kijken er erg naar uit om samen met Eram Group aan het transformatieproject te werken”, zegt Pieter Van den Broecke, Managing Director Centraal Europa bij Manhattan Associates. "We hebben er alle vertrouwen in dat Eram Group straks – met de ondersteuning van onze oplossingen –over een supply chain beschikt die optimaal inspeelt op klantbehoeften en hun klanten in staat stelt om zelf te bepalen wanneer en hoe zij bestelde goederen in ontvangst nemen."

Over Eram

Eram Group is een vooraanstaande Europese fashion retailer met merken gericht op kleding en schoeisel voor heren, dames en kinderen. Het bedrijf bezit en beheert drie schoenenfabrieken in Frankrijk en distribueert zijn producten via winkels en merken, zoals Gémo, Eram, Tati, Texto, TBS, Heyraud, Mellow Yellow, France Arno, Bocage, Fabio Lucci en Giga Store. Eram Group heeft op dit moment 1575 winkels en een online aanwezigheid. Eram heeft 12.000 medewerkers en bezit meer dan 170.000 vierkante meter aan opslagruimte. De omzet van de groep in 2012 bedroeg meer dan €1,6 miljard. Meer informatie vindt u op www.groupe-eram.fr.

Manhattan Associates maakt supply chains ‘commerce ready’, zodat alle verkooppunten samen worden gebracht. Hierdoor zijn onze klanten ‘ready to sell’ en ‘ready to execute’. Of dit nu via de winkel, het partnernetwerk of het fulfilment center is, wij ontwerpen, bouwen en leveren toonaangevende oplossingen die groei en winstgevendheid realiseren. Door sales aan de voorkant naadloos te verbinden met supply chain efficiëntie aan de achterkant, zorgen onze software, platformtechnologie en gedegen ervaring ervoor dat onze klanten ‘commerce ready’ zijn – zodat zij klaar zijn om de vruchten te plukken van de omnichannelmarkt. Meer informatie vindt u op: www.manh.nl en op www.manh.com.