Manhattan Associates’ CEO Eddie Capel onthult essentiële elementen voor Commerce Ready Supply Chains

HOLLYWOOD, FL, 22 mei, 2014

Tijdens Manhattan Associates’ Momentum 2014 presenteerde Eddie Capel, CEO van Manhattan Associates (NASDAQ: MANH), twee essentiële vereisten waar ondernemingen aan moeten voldoen om in de dynamiek van de huidige markt beter op verkoopkansen te anticiperen en winstgevendheid en schaalbaarheid van hun supply chains te vergroten.

De twee belangrijkste vereisten, ‘Ready to Sell’ en ‘Ready to Execute’, bouwen voort op het centrale ‘Get Commerce Ready’ thema van Momentum 2014. Deze eisen sluiten aan op de Supply Chain Commerce visie van Manhattan Associates. Supply Chain Commerce is de nieuwe rol die supply chains in de veranderende wereld van digitale commercie spelen.

“’Commerce ready’ supply chains zijn te allen tijde ‘Ready to Sell’ en ‘Ready to Execute’ , hoe, waar en wanneer dan ook ”, stelt Capel. “In een markt waar pieken nog extremer zijn geworden en doorlooptijden zijn versneld, kun je simpelweg geen distributiecentrum bouwen dat het hele jaar door aan de maximale eisen kan voldoen. Om financieel en operationeel gezond te zijn, moeten supply chain netwerken in staat zijn flexibel en alert op de steeds veranderende vraag te reageren.”

Ready to Sell
Ondernemingen die ‘Ready to Sell’ wensen te zijn, moeten de stap zetten van slechts het aanbieden van producten via verschillende kanalen naar het aanbieden van de juiste producten aan de juiste consument met de beste marge, zelfs voordat er iets is verkocht.

“Wanneer je alle verschillende manieren van order fulfilment in ogenschouw neemt, dan is het aantal regels dat de voorraadbeschikbaarheid bepaalt explosief gestegen”, stelt Capel. “De uitdaging van vandaag is om onderscheid te maken tussen voorraadinzicht en voorraadbeschikbaarheid. Wanneer bedrijven pas na ontvangst van een bestelling gaan nadenken over welke producten het beste kunnen worden aangeboden, is het te laat.”

Om ondernemingen te helpen bij het selecteren van welke voorraad voor verkoop beschikbaar is, nog voordat een bestelling is geplaatst, zet Manhattan in op Available to Commerce. Deze visie betreft nieuwe manieren om de beschikbare voorraad per verkoopkanaal inzichtelijk te maken, deze beschikbaarheid per kanaal aan te passen en efficiënter gebruik te maken van leveringen vanuit de winkel. Hiermee worden hogere operationele marges gerealiseerd en worden succesvollere omnichannelstrategieën uitgevoerd.

Ready to Execute
Supply chains die ‘Ready to Execute’ zijn, moeten schaalbaar en dynamisch zijn en gebruik maken van Flexible Fulfilment door zich bij de dynamiek van de markt aan te passen. Flexible Fulfilment is een benadering die organisaties in staat stelt om snel op fluctuaties in de vraag te reageren en klantorders op doordachte wijze vanuit de meest ideale locatie af te handelen, zoals een specifiek distributiecentrum of vanuit de bestaande voorraad in een winkel. Hiermee wordt een schaalbare infrastructuur gecreëerd waardoor supply chains op grote schommelingen in de vraag kunnen inspelen zodat de klant op zijn wenken wordt bediend, en dit op een winstgevende manier.

Blijf op de hoogte van het nieuws over producten, klanten en partners van Manhattan Associates via Twitter

Manhattan Associates maakt supply chains ‘commerce ready’, zodat alle verkooppunten samen worden gebracht. Hierdoor zijn onze klanten ‘ready to sell’ en ‘ready to execute’. Of dit nu via de winkel, het partnernetwerk of het fulfilment center is, wij ontwerpen, bouwen en leveren toonaangevende oplossingen die groei en winstgevendheid realiseren. Door sales aan de voorkant naadloos te verbinden met supply chain efficiëntie aan de achterkant, zorgen onze software, platformtechnologie en gedegen ervaring ervoor dat onze klanten ‘commerce ready’ zijn – zodat zij klaar zijn om de vruchten te plukken van de omnichannelmarkt. Meer informatie vindt u op: www.manh.nl en op www.manh.com.