SDV implementeert Manhattan’s Supply Chain Commerce Platform om de dienstverlening te verbeteren en groei te stimuleren

Clarins en Sephora realiseren grote voordelen met de oplossingen van Manhattan

NIEUWEGEIN, 25 juni, 2014

Manhattan Associates (NASDAQ: MANH) kondigt aan dat SDV, wereldwijde supply chain management dienstverlener en dochteronderneming van Bolloré, succesvol de Warehouse Management oplossing (WMS) van Manhattan Associates heeft geïmplementeerd. Manhattan’s WMS wordt ingezet om de regionale supply chain processen van Clarins en Sephora in Zuidoost-Azië te beheren.

De Franse onderneming Clarins is een internationaal producent en distributeur van cosmetica, huidverzorgingsproducten en parfum. Met behulp van de oplossing van Manhattan beheert SDV het regionale distributiecentrum (RDC) van Clarins in Singapore. Het RDC bevoorraadt de distributiecentra van de cosmetica groep op diverse locaties in Asia-Pacific. Het RDC distribueert tevens de producten van Clarins rechtstreeks naar Singapore en verzorgt de afhandeling van retourzendingen van lokale winkels. Daarnaast beheert het RDC de voorraadstromen binnen Azië, tussen Frankrijk en Azië en via Singapore naar wereldwijde locaties. Manhattan’s Warehouse Management oplossing heeft SDV geholpen bij het verbeteren van de operationele processen, zoals het optimaal benutten van de beschikbare ruimte en het verhogen van de picking productiviteit. Ook draagt het WMS bij aan het stroomlijnen van de decodering van batches om productie- en houdbaarheidsdata beter te beheren en het verbeteren van de dienstverlening aan winkels en franchise-ondernemingen in de regio.

Sephora, onderdeel van de Louis Vuitton Moet Hennessy (LVMH) groep en internationaal parfum en cosmetica merk, profiteert ook van de oplossingen van Manhattan. De Warehouse Management oplossing van Manhattan wordt door SDV ingezet om de distributiecentra van Sephora in zowel Singapore als Thailand te beheren. Het distributiecentrum in Singapore levert Sephora producten rechtstreeks aan de winkels in zowel Singapore als Maleisië, terwijl het distributiecentrum in Thailand alleen aan winkels in eigen land levert. Beide DC’s verzorgen ook de afhandeling van alle retourzendingen en zorgen ervoor dat producten voldoen aan de lokale voorschriften voor verkoop en etikettering. Met de technologie van Manhattan beschikt Sephora voor het eerst over een perfect georganiseerde FEFO (first-expired, first-out) picking methode en batch-picking ter voorbereiding van gemengde dozen. Ook het gebruik van de beschikbare ruimte en de productiviteit van het distributiecentrum zijn aanzienlijk verbeterd.

“SDV rolt wereldwijd de Warehouse Management oplossing van Manhattan en andere componenten van het Supply Chain Commerce Platform uit en de implementaties bij Sephora en Clarins zijn perfect verlopen door de samenwerking tussen het team van Manhattan, SDV en beide klanten”, stelt Jean-Yves Gras, Supply Chain en Logistics director bij SDV. “Manhattan’s diepgaande kennis en ruime ervaring in een groot aantal verschillende sectoren sluit goed aan bij de vaardigheden van ons eigen team en hiermee hebben we een sterke propositie voor onze klanten.”

Jean-Yves Gras vervolgt: “We verwachten dat de oplossingen van Manhattan het kloppende hart van onze wereldwijde supply chain operatie gaan worden en dat we gezamenlijk bedrijven gaan helpen om de conversie te verhogen van ieder verkooppunt en de loyaliteit gaan opbouwen voor de merken van onze klanten.”

Pieter Van den Broecke, managing director Central Europe bij Manhattan Associates stelt: “Manhattan en SDV werken nu samen in diverse landen in Azië en Europa en we zijn verheugd over de voortgang die we als team boeken. De projecten in Singapore en Thailand met Clarins en Sephora zijn uitstekend verlopen en het is goed om te zien dat SDV en haar klanten nu al op verschillende manieren profiteren van onze oplossingen. Wij kijken er naar uit om dit succes uit te breiden als SDV de komende maanden en jaren doorgaat met het wereldwijd implementeren van Manhattan technologie.”

Blijf op de hoogte van het nieuws over producten, klanten en partners van Manhattan Associates via Twitter en Facebook

Over SDV

SDV is een dochteronderneming van Bolloré, een onafhankelijke en zeer diverse industriële groep die tot de top tien van grootste transport en logistieke bedrijven wereldwijd behoort. Historisch gezien was de kernactiviteit van SDV altijd intercontinentaal lucht- en oceaantransport. Door het monitoren van de veranderende klantwensen en hierop te anticiperen heeft SDV haar expertise uitgebreid en is nu wereldleider op het gebied van supply chain management. Wij bieden een breed scala aan diensten en industriekennis. Onze oplossingen sluiten aan bij alle logistieke behoeften van importeurs en exporteurs en ondersteunen verschillende onderdelen van het productieproces zoals het organiseren van transport, het voldoen aan douane- en wettelijke richtlijnen, logistiek, industriële projecten en supply chain-diensten.

Onze aanwezigheid in 102 landen is een belangrijk onderdeel van ons succes. Wij kennen de markt en via ons eigen netwerk bieden we gegarandeerd volledige controle van het begin tot het einde. Onze decentrale organisatie stimuleert onze teams om creatief en reactief te zijn. Onze geïntegreerde systemen bieden volledige traceerbaarheid van alle processen. SDV ontwikkelt op maat gemaakte oplossingen die aansluiten bij de wensen en prioriteiten van iedere klant. Voor meer informatie, bezoek www.sdv.com.

Manhattan Associates maakt supply chains ‘commerce ready’, zodat alle verkooppunten samen worden gebracht. Hierdoor zijn onze klanten ‘ready to sell’ en ‘ready to execute’. Of dit nu via de winkel, het partnernetwerk of het fulfilment center is, wij ontwerpen, bouwen en leveren toonaangevende oplossingen die groei en winstgevendheid realiseren. Door sales aan de voorkant naadloos te verbinden met supply chain efficiëntie aan de achterkant, zorgen onze software, platformtechnologie en gedegen ervaring ervoor dat onze klanten ‘commerce ready’ zijn – zodat zij klaar zijn om de vruchten te plukken van de omnichannelmarkt. Meer informatie vindt u op: www.manh.nl en op www.manh.com.