Manhattan Associates breidt cloudimplementatiemogelijkheden uit voor Commerce-Ready bedrijven

ATLANTA, 03 juni, 2015

Manhattan Associates (NASDAQ: MANH) kondigt een overeenkomst met Microsoft aan waarmee de implementatie van veel van Manhattan’s Supply Chain Commerce oplossingen in de cloud met Microsoft Azure kunnen worden ondersteund.

Cloudimplementatie op basis van Azure biedt bedrijven flexibiliteit, schaalbaarheid en hoge beschikbaarheid. Daarnaast zorgt het voor een betrouwbare en kostenefficiënte infrastructuur om snel applicaties te bouwen, te implementeren en te beheren binnen een wereldwijd netwerk van datacentra die door Microsoft worden beheerd.

"In de huidige digitale wereld moeten bedrijven snel de capaciteit kunnen uitbreiden en in staat zijn om in een kort tijdsbestek belangrijke beslissingen te nemen. Of dit nu gaat om het verkooppunt in de winkel of om supply chain processen," stelt Jeff Cashman, senior vice president bij Manhattan Associates. "Manhattan Associates begrijpt dat marktleiders steeds meer prioriteit geven aan de cloud om de efficiëntie te verhogen. De uitbreiding van onze relatie met Microsoft toont onze toewijding om klanten meer mogelijkheden te bieden en te voldoen aan de eisen van de huidige competitieve markt."

Manhattan Associates biedt al meer dan tien jaar cloudgebaseerde oplossingen, zoals Manhattan’s Transport Management Systeem. Dit systeem behandelde in 2014 miljoenen Electronic Data Exchange (EDI) transacties via de cloud.

"Manhattan Associates is een gewaardeerde partner van Microsoft en een uitstekend voorbeeld van onze wereldwijde partner community. We zijn benieuwd hoe Microsoft Azure de bedrijven van onze gezamenlijke klanten verandert door hen in staat te stellen om hun infrastructuur op- of af te schalen om aan de vraag van de business te voldoen. Daarnaast kunnen bedrijven snel nieuwe diensten uitrollen en automatische updates benutten die kostbare IT resources besparen," zegt Larry Orecklin, VP, US-Developer Experience van Microsoft.

Microsoft is op dit moment gepositioneerd als leider voor Cloud Infrastructure as a Service in Gartner's Magic Quadrant, dat is gepubliceerd in mei 2014. Manhattan Associates is een wereldwijde ISV Alliance partner van Microsoft.

Manhattan Associates beheert de meest complexe logistieke netwerken ter wereld en heeft een uitgebreid portfolio van producten die ontworpen zijn om commerce-ready bedrijven te ondersteunen. Manhattan biedt onder andere oplossingen voor supply chain (Distribution- en Transport Management) en voorraadbeheer(Planning en Inventory Optimisation). Ook biedt Manhattan centrale omnichanneloplossingen (Customer Service en Order Management) en lokale omnichanneloplossingen (Point-of-Sale, Clienteling, Store Inventory and Fulfilment en Tablet Retailing).

Kijk hier voor meer informatie over Microsoft Azure.

Manhattan Associates maakt supply chains ‘commerce ready’, zodat alle verkooppunten samen worden gebracht. Hierdoor zijn onze klanten ‘ready to sell’ en ‘ready to execute’. Of dit nu via de winkel, het partnernetwerk of het fulfilment center is, wij ontwerpen, bouwen en leveren toonaangevende oplossingen die groei en winstgevendheid realiseren. Door sales aan de voorkant naadloos te verbinden met supply chain efficiëntie aan de achterkant, zorgen onze software, platformtechnologie en gedegen ervaring ervoor dat onze klanten ‘commerce ready’ zijn – zodat zij klaar zijn om de vruchten te plukken van de omnichannelmarkt. Meer informatie vindt u op: www.manh.nl en op www.manh.com.

Gartner does not endorse any vendor, product or service depicted in its research publications, and does not advise technology users to select only those vendors with the highest ratings or other designation. Gartner research publications consist of the opinions of Gartner's research organization and should not be construed as statements of fact. Gartner disclaims all warranties, expressed or implied, with respect to this research, including any warranties of merchantability or fitness for a particular purpose.