Thomas Cook levert duty-free producten tot aan de passagiersstoel

Online bestelde, tax-free producten worden voorafgaand aan de vlucht aan de passagier in het vliegtuig geleverd

NIEUWGEIN, 20 april, 2016

Manhattan Associates (NASDAQ: MANH) kondigt aan dat Thomas Cook Airlines succesvol software van Manhattan Associates heeft geïmplementeerd voor de levering van duty-free producten in het vliegtuig. De software stelt Thomas Cook Airlines in staat om online bestelde producten voorafgaand aan de vlucht bij de passagiersstoel te bezorgen.

Luchtvaartmaatschappij Thomas Cook Airlines vliegt op bestemmingen over de hele wereld en is onderdeel van Thomas Cook Group plc. Om haar bedrijfsdoelstellingen te halen was Thomas Cook Airlines op zoek naar een beproefde orderfulfilmentoplossing. Thomas Cook koos voor Manhattan Associates vanwege haar 26-jarige trackrecord om met de grootste merken ter wereld samen te werken. De flexibiliteit van het Manhattan SCALE™-platform waarborgt het beheer van Thomas Cook’s unieke en uiteenlopende eisen. Een team bestaande uit medewerkers van Manhattan, Thomas Cook en Manhattan's Nordic Geopartner Idnet heeft de oplossing geïmplementeerd.

"Een van onze topprioriteiten is het bieden van flexibiliteit aan onze klanten", zegt Monika Krol, production coordinator bij het distributiecentrum van Thomas Cook Airlines in Lund, Zweden. "Door innovatief te blijven, kunnen we ook in de toekomst  aan de eisen van de klant voldoen. De SCALE-oplossing van Manhattan speelt een belangrijke rol bij het behalen van deze doelen. Het biedt ons de supply chain mogelijkheden die ons helpen bij een efficiënte en nauwkeurige uitvoering van onze fulfilmentoperatie."

"Manhattan's samenwerking met toonaangevende merken in online retailing was een belangrijk argument voor Thomas Cook Airlines om te kiezen voor Manhattan Associates", aldus Pieter Van den Broecke, managing director Benelux en Duitsland bij Manhattan Associates. "We zijn er trots op dat onze technologie wordt ingezet als het supply chain platform waarmee Thomas Cook succesvol blijft groeien."

Ontvang via Twitter en Facebook actueel nieuws over producten, klanten en partners direct van Manhattan Associates.

Over Thomas Cook Airlines

Thomas Cook Airlines is onderdeel van global travel group Thomas Cook Group plc. Meer informatie vindt u op http://www.thomascookairlines.se.

Over Idnet AB

De visie van Idnet is het creëren van supply chains van wereldklase. Het bedrijf werkt aan deze ambitie sinds de oprichting in 1991. De oplossingen van Idnet hebben een gemeenschappelijke deler: meer controle die een versimpelde en gestroomlijnde flow van goederen biedt - in warenhuizen, winkels en tijdens transport. Klanten van Idnet hebben voordeel van nauwkeurige picking, volle winkelschappen, een beter gebruik van resources en nog veel meer. De toewijding van Idnet aan hun klanten stopt niet bij de eerste levering, maar blijft zich ontwikkelen. Voor meer informatie bezoek http://www.idnet.se

Manhattan Associates maakt supply chains ‘commerce ready’, zodat alle verkooppunten samen worden gebracht. Hierdoor zijn onze klanten ‘ready to sell’ en ‘ready to execute’. Of dit nu via de winkel, het partnernetwerk of het fulfilment center is, wij ontwerpen, bouwen en leveren toonaangevende oplossingen die groei en winstgevendheid realiseren. Door sales aan de voorkant naadloos te verbinden met supply chain efficiëntie aan de achterkant, zorgen onze software, platformtechnologie en gedegen ervaring ervoor dat onze klanten ‘commerce ready’ zijn – zodat zij klaar zijn om de vruchten te plukken van de omnichannelmarkt.