Kurt Geiger kiest voor Manhattan Associates om groei in omnichannelretail te realiseren

Nieuwegein, 08 maart, 2017

Het iconische wereldwijde modemerk Kurt Geiger heeft het platform van omnichanneloplossingen van Manhattan Associates (NASDAQ: MANH) gekozen als basis voor een systeemtransformatie die de wereldwijde retailmogelijkheden moet verbeteren. Daarnaast moet de nieuwe omgeving het bedrijf ondersteunen bij het realiseren van de toekomstige groeidoelstellingen. Met de technologie van Manhattan is Kurt Geiger in staat om haar dienstverlening via alle kanalen te verbeteren en een betere klantbeleving te bieden.

Het omnichannelplatform van Manhattan, inclusief Enterprise Order Management en Warehouse Management oplossingen, biedt Kurt Geiger krachtige mogelijkheden voor het verwerken en leveren van bestellingen en biedt klanten meer controle over wanneer, waar en hoe zij producten ontvangen. De technologie versnelt de doorstroom van goederen en verkort de levertijden voor klanten en biedt Kurt Geiger tegelijkertijd de mogelijkheid om bestellingen via de meest optimale route af te handelen. Hierdoor ontstaat de juiste balans tussen service en winstdoelstellingen.

Giuseppe Guillot, Logistics & Systems Infrastructure Director bij Kurt Geiger stelt: “De visie van Manhattan op de toekomst van omnichannelcommerce en haar expertise in fashion retailing maakte de keuze voor ons eenvoudig. Nu we onze omnichannelexpertise uitbreiden, krijgen onze winkel- en callcentermedewerkers de beschikking over krachtige functionaliteit om orders in te zien en service via alle verkoopkanalen te bieden. Zij kunnen snel ieder detail van klant- en bestelinformatie opzoeken en klanten bij ieder contactmoment van dienst zijn. Ook kunnen zij bestellingen afhandelen met beschikbare voorraad vanuit elk kanaal. Dit zorgt voor een uitstekende klantbeleving en draagt bij aan merkloyaliteit. De oplossingen van Manhattan worden de drijvende kracht achter onze omnichanneloperatie en zullen voor conversies vanuit ieder verkooppunt zorgen en de customer lifetime value verbeteren.”

Pieter Van den Broecke, managing director Benelux en Duitsland bij Manhattan Associates stelt: “De verwachtingen van klanten als het gaat om het “altijd en overal” afhandelen van bestellingen nemen snel toe. Toekomstgerichte retailers zoals Kurt Geiger kiezen voor Manhattan vanwege onze voortdurende investeringen in innovatie en dit zorgt dat zij voor blijven lopen op de concurrentie in de snel veranderende markt. We verheugen ons om samen met het Kurt Geiger team aan het omnichannelontwikkelprogramma te werken.”

Ontvang actueel nieuws over producten, klanten en partners van Manhattan Associates op Twitter en Facebook.

Over Kurt Geiger

Kurt Geiger is in 1963 gestart in Bond Street in Londen, de modehoofdstad van het Verenigd Koninkrijk. Sinds de jaren zestig heeft Kurt Geiger niet stilgestaan en is het aantrekkelijke schoenen en accessoires blijven ontwikkelen wat tot een unieke marktpositie heeft geleid waarbij ambities en toegankelijkheid worden gecombineerd. Vandaag de dag is Kurt Geiger eigendom van private equity bedrijf Cinven en verkoopt haar producten via 70 branded, zelfstandige winkels wereldwijd, 170 vestigingen in ’s werelds meest prestigieuze warenhuizen en via een groeiende online presence waaronder de webshop: www.kurtgeiger.com.

Manhattan Associates is een technologieleider op het gebied van supply chain en omnichannelcommerce. We brengen informatie van de hele organisatie samen, van sales aan de voorkant tot supply chain executie aan de achterkant. Onze software, platformtechnologie en ervaring zorgen ervoor dat onze klanten op een winstgevende manier kunnen groeien.

Manhattan Associates ontwerpt, bouwt en levert geavanceerde cloud en on-premise oplossingen, zodat u zowel in de winkel als via het netwerk of fulfilmentcenter de vruchten van de omnichannelmarktplaats kunt plukken.