Yusen Logistics standaardiseert wereldwijde fulfilmentprocessen op Manhattan Associates

NIEUWEGEIN, 05 april, 2017

Yusen Logistics implementeert Manhattan SCALE, de warehouse- en distributiemanagementoplossing van Manhattan Associates, als fulfilmentoplossing ter ondersteuning van de internationale uitbreiding van logistieke diensten. De oplossing van Manhattan, geïmplementeerd op het Microsoft Azure cloudplatform, biedt Yusen Logistics en haar klanten meer omzet, efficiëntie en winstgevendheid en ondersteunt de voortdurende groei van Yusen Logistics in Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA), Azië-Pacifisch (APAC) en de Verenigde Staten.

Yusen Logistics bedient uiteenlopende sectoren en biedt een breed scala aan lucht-, zee- en vrachtvervoersdiensten over de weg. Eén van de belangrijkste doelstellingen voor Yusen Logistics is het leveren van oplossingen die voldoen aan de unieke wensen van iedere klant. Na met systemen van verschillende leveranciers te hebben gewerkt, heeft Yusen Logistics nu besloten om op één Warehouse Management Systeem (WMS) te standaardiseren dat wereldwijd kan worden geïmplementeerd en een consistent serviceniveau biedt om aan de toenemende vraag van haar klanten te voldoen.

Tony Gudger, CIO bij Yusen Logistics Europe legt uit: “Wij hebben voor Manhattan SCALE gekozen als strategische fulfilmentoplossing op basis van een aantal factoren zoals functionaliteit, schaalbaarheid, eenvoudige en snelle implementatie, wereldwijde ondersteuning en de totale cost-of-ownership. Onze langdurige samenwerking met Manhattan Associates, die ruim 14 jaar geleden is begonnen en meerdere implementaties van WMS-oplossingen wereldwijd omvat, heeft ook een belangrijke rol gespeeld binnen ons selectieproces.”

Het implementeren van Manhattan SCALE op basis van Microsoft Azure was een logische beslissing, aangezien Yusen Logistics al sinds 2012 van het Microsoft Azure cloudplatform gebruikmaakt. Tijdens de eerste implementaties in Zuid-Europa heeft Yusen Logistics geen problemen met Azure of Manhattan SCALE ervaren. Het bedrijf is van plan om Manhattan SCALE voor alle orderfulfilmentprocessen van lokale en internationale klanten in te zetten, variërend van relatief kleinschalige, enkelvoudige distributiehubs tot supply chain netwerken die uit meerdere locaties, meerdere kanalen en grote volumes bestaan.

Pieter Van den Broecke, managing director Benelux en Duitsland bij Manhattan Associates stelt: ”De internationale klanten van Yusen Logistics staan steeds meer onder druk om bestellingen winstgevend via verschillende verkoopkanalen en landen af te handelen en er tegelijkertijd voor te zorgen om klanttevredenheid en beschikbaarheid van producten te maximaliseren. Wij zijn verheugd dat wij de technologie, diensten en ondersteuning bieden die Yusen Logistics in staat stelt om de volgende stap in hun wereldwijde succes te zetten.”

Bekijk de video om meer te leren over hoe Yusen Logistics Manhattan SCALE heeft geïmplementeerd op basis van Microsoft Azure.

Receive up-to-date product, customer and partner news directly from Manhattan Associates on Twitter and Facebook.

Over Yusen Logistics

De kernactiviteiten van Yusen Logistics bestaan uit diensten zoals Internationaal goederenvervoer (door de lucht of over zee), Contract Logistics (bijvoorbeeld Warehousing) en Transport (zoals vrachtwagentransport). Deze diensten kunnen bestaan uit standalone diensten of deel uitmaken van het bredere dienstenaanbod van Yusen Logistics als supply chain services provider. Yusen Logistics ontwerpt, implementeert en beheert supply chains die specifiek zijn voor de wereldwijde industriemarkten, maar ook op maat gemaakte oplossingen voor meer complexe transportmodellen. Als dienstverlener beheert Yusen Logistics deze onderdelen met een focus op het ontwikkelen van sterke klantrelaties die leiden tot lange termijn succes.

Manhattan Associates is a technology leader in supply chain and omni-channel commerce. We unite information across the enterprise, converging front-end sales with back-end supply chain execution. Our software, platform technology and unmatched experience help drive both top-line growth and bottom-line profitability for our customers.

Manhattan Associates designs, builds and delivers leading edge cloud and on-premise solutions so that across the store, through your network or from your fulfillment center, you are ready to reap the rewards of the omni-channel marketplace.