Vernieuwde Manhattan Transportation Management maakt het uitbreiden en volgen van vervoercapaciteit mogelijk

NIEUWEGEIN, 12 september, 2017

Manhattan Associates (NASDAQ:MANH) heeft uitbreidingen van het Transportation Management Systeem (TMS) aangekondigd, waarmee verladers volledig gebruik kunnen maken van de voordelen van de deeleconomie binnen de transportsector. Als onderdeel van de onlangs aangekondigde Manhattan Active™ Supply Chain Solution suite, stelt Manhattan’s TMS 2017 verladers in staat om eenvoudig capaciteit toe te voegen, de informatiestroom binnen uitgebreide distributienetwerken te verbeteren en realtime inzicht te verkrijgen in de voorraad die onderweg is.

De transportsector is geëvolueerd naar een deeleconomiemodel waarbij verladers die capaciteit willen toevoegen regelmatig met vervoerders samenwerken die niet tot hun belangrijksteprimaire partners behoren. De meeste kleinere ondernemingen beschikken echter niet over een geavanceerde IT-infrastructuur, waardoor het voor hen lastiger is om aanbestedingen te doen, opdrachten binnen te halen en verzendingen te volgen. Volgens de American Trucking Association, beheert 91 procent van vervoerders in de VS maximaal zes vrachtwagens. Fragmentatie speelt ook een rol bij wegvervoerders in de Europese transportsector. Volgens de cijfers van Transport Intelligence vertegenwoordigen de tien belangrijkste spelers slechts tien procent van de markt.

Verkrijgbaar als een gratis te downloaden app in de Apple App Store of Google Play, maakt de mobiele applicatie van Manhattan’s vernieuwde TMS gebruik van de toegankelijkheid van smartphones en biedt kleine en middelgrote contractverladers te allen tijde realtime inzicht. Deze informatie draagt bij aan de gedetailleerde analytics, nauwkeurige planning en de verbeterde dienstverlening die noodzakelijk is binnen huidige supply chains.

“Net zoals bedrijven die deelauto’s aanbieden, smartphones inzetten om klanten snel en eenvoudig toegang tot vervoermiddelen te bieden, maakt TMS mobile gebruik van deze apparaten om verladers op een vergelijkbare manier moeiteloos toegang tot transportmiddelen te bieden. Het doel van dit nieuwe economische model is om klanten meer gemak te bieden en de service te verbeteren, terwijl de kosten omlaag gaan”, stelt Pieter Van den Broecke, managing director Benelux en Duitsland bij Manhattan Associates.

Manhattan TMS 2017 introduceert ook de integratie met MacroPoint, een wereldwijd vrachtplatform dat verladers realtime inzicht biedt in de vracht die zij hebben toevertrouwd aan externe vervoerders. Deze integratie geeft gebruikers direct toegang tot een miljoen chauffeurs en ruim twee miljoen ELD/GPS verbindingen.

Andere voordelen van Manhattan’s TMS 2017 zijn:

• Dynamische en opportunistische cross-docking dat bij het bepalen van de verdere verplaatsing van producten via één of meerdere tussenstops rekening houdt met de reeds geplande voorraad, voorraad die onderweg is en voorraad die al is opgeslagen bij tijdelijke locaties. Dit maakt het mogelijk om effectief beslissingen te nemen over de meest optimale route op basis van tijd en kosten.
  • Analyse van seizoensgebonden vraag identificeert datapatronen waarmee de nauwkeurigheid van de planning toeneemt. Door het analyseren van de vraaghistorie biedt strategische planning een oplossing die zowel operationeel toepasbaar is als het meest gunstig voor het netwerk.
  • Geautomatiseerde, op regels gebaseerde afspraakplanning zorgt ervoor dat de workflow en efficiency voor planners wordt gestroomlijnd. Hierdoor kunnen gebruikers zich volledig richten op uitzonderingen en zorgt bovendien voor meer flexibiliteit bij het beheren van het afspraakplanningsproces.
  • Verbeterde koop- en verkoopmogelijkheden bieden 3PL’s en vervoerders een robuustere functionaliteit voor extra controle, inzicht en klantfacturatie om de winstgevendheid en het beheer van de marges te optimaliseren.

Daarnaast biedt Manhattan ook aanvullende mogelijkheden voor de klaar-voor-verzending functionaliteit om inkomende transportstromen beter te faciliteren, verbeterde ondersteuning voor LTR-verladers met op dichtheid gebaseerde beoordeling en verschillende verbeteringen op het gebied van gebruiksvriendelijkheid, waaronder contractbeheer en facturatie.

Ontvang actueel nieuws over producten, klanten en partners van Manhattan Associates op Twitter en Facebook.

Manhattan Associates is een technologieleider op het gebied van supply chain en omnichannelcommerce. We brengen informatie van de hele organisatie samen, van sales aan de voorkant tot supply chain executie aan de achterkant. Onze software, platformtechnologie en ervaring zorgen ervoor dat onze klanten op een winstgevende manier kunnen groeien.

Manhattan Associates ontwerpt, bouwt en levert geavanceerde cloud en on-premise oplossingen, zodat u zowel in de winkel als via het netwerk of fulfilmentcenter de vruchten van de omnichannelmarktplaats kunt plukken.