New Look reageert op klantvraag naar gemak en transparantie met Manhattan Active® Omni

Fast-fashionmerk verbetert fulfilmentnetwerk, voorraadbeheer en klantloyaliteit met toonaangevende omnichannelordermanagementoplossing

READING, 24 maart, 2022

New Look Reacts to Customer Demand for Frictionless Commerce with Manhattan Active® Omni

Manhattan Associates Inc. (NASDAQ: MANH) heeft vandaag bekendgemaakt dat het Britse modemerk New Look heeft gekozen voor Manhattan Active® Omni als onderdeel van een strategische zet die de retailer wendbaarder en responsiever moet maken voor de snelle en steeds veranderende verwachtingen van de consument.

De Manhattan Active Omni-suite, met het marktleidende ordermanagementsysteem, biedt New Look een totaaloverzicht van de voorraad bij alle klantcontactmomenten. Door inzicht in de beschikbaarheid van de voorraad in alle kanalen kunnen verkopen tegen de volle prijs worden gemaximaliseerd. Het zal ook de bestaande winkelmogelijkheden verbeteren, waardoor extra omnichannelfunctionaliteiten zoals store fulfilment mogelijk worden.

Het verhaal van New Look begon in 1969 met een enkele winkel in Taunton en het bedrijf is sindsdien uitgegroeid tot een van de grootste modemerken van het Verenigd Koninkrijk. De omnichannelretailer bedient zijn klanten nu via meer dan 450 winkels in het Verenigd Koninkrijk en Ierland en via zijn website die wereldwijd naar 66 landen verzendt.

Tristan Holiday, logistiek directeur bij New Look: "In onze winkels en online willen we het merk New Look tot bloei laten komen en een leuke, toegankelijke winkelervaring voor onze klanten creëren. Manhattan Active Omni biedt ons de technologische basis om ons fulfilmentnetwerk voortdurend te controleren en aan de steeds veranderende behoeften van onze klanten aan te passen.

"Of het nu gaat om ons online aanbod, waar elke week honderden nieuwe regels aan worden toegevoegd, thuisbezorging, bestellen in de winkel of click & collect, Manhattan Active Omni stelt New Look in staat om voortdurend te innoveren en onze klanten een naadloze merkervaring te bieden, of dat nu in de winkel, online, in-app of zelfs via social media is", eindigt Holiday.

Craig Summers, managing director bij Manhattan Associates UK&I, voegt daaraan toe: "Winkelgewoonten en trends mogen dan de afgelopen tijd zijn veranderd, de reputatie van New Look als toonaangevend, Brits modemerk is constant gebleven."

"Manhattan Associates’ ordermanagementsysteem zal New Look in staat stellen om met meer voorraadbronnen en marktplaatsen te integreren, de zichtbaarheid van de voorraad te vergroten, producten sneller en winstgevender vanuit winkels en magazijnen te verzenden en zijn klanten meer te bieden van wat ze willen, wanneer en hoe ze het willen ontvangen," besluit Summers.

Ontvang actueel product-, klant- en partnernieuws rechtstreeks van Manhattan Associates op LinkedIn, Twitter en Facebook.

Over New Look

New Look is een toonaangevende fashion retailer met meer dan 450 winkels in het hogere segment van de kleding- en schoenenmarkt in het Verenigd Koninkrijk en de Republiek Ierland, met een gerichte online aanwezigheid. Wij bieden producten en een winkelervaring gebaseerd op aantrekkelijkheid, kwaliteit en originaliteit. Het merk New Look is herkenbaar en geliefd in het Verenigd Koninkrijk en richt zich tot een breed klantenpubliek. We staan op nummer 1 voor het totale marktaandeel in dameskleding in de leeftijdscategorie 18 tot 44 jaar (gebaseerd op gepubliceerde gegevens van Kantar Worldpanel voor de 52 weken eindigend 7 maart 2021 (dameskleding naar waarde).

Manhattan Associates is een technologieleider op het gebied van supply chain en omnichannel commerce. We brengen informatie van de hele organisatie samen, van sales aan de voorkant tot supplychainexecutie aan de achterkant. Onze software, platformtechnologie en ervaring zorgen ervoor dat onze klanten op een winstgevende manier kunnen groeien.

Manhattan Associates ontwerpt, bouwt en levert geavanceerde cloud- en on-premisesoplossingen zodat u zowel in de winkel als via het netwerk of fulfilmentcentre de vruchten van de omnichannelmarktplaats kunt plukken. Meer informatie vindt u op: www.manh.nl