Manhattan Associates presenteert solide resultaten tweede kwartaal 2020

Manhattan Associates (NASDAQ: MANH), leverancier van supplychain- en omnichanneloplossingen, heeft de financiële resultaten voor het tweede kwartaal bekendgemaakt. Het bedrijf rapporteerde een totale opbrengst van 135,6 miljoen dollar voor het tweede kwartaal dat 30 juni 2020 eindigde. De GAAP winst per aandeel voor Q2 2020 bedroeg $0.30 in vergelijking met $0.32 in Q2 2019. De non-GAAP winst per aandeel voor Q2 2020 bedroeg $0.40 in vergelijking met $0.42 in Q2 2019.

"Manhattan Associates rapporteerde solide financiële resultaten voor het tweede kwartaal”, zegt Eddie Capel, president en CEO van Manhattan Associates. "Onze groeiende cloud business blijft sterk presteren, zowel wat omzet als nieuwe aanvragen betreft. Als gevolg daarvan hebben we onze omzet- en winstverwachting voor dit fiscale jaar naar boven bijgesteld. Bovendien zien we nu al een sterke interesse in onze onlangs uitgebrachte Manhattan Active® Warehouse Management-oplossing, die de komende jaren naar verwachting een impuls zal blijven geven aan onze cloud business.”

"Er is geen twijfel over mogelijk dat de COVID-19-pandemie op de korte termijn zijn impact zal blijven behouden op de wereldwijde economie", vervolgt Capel. "We zien de verkoopcycli voor onze oplossingen langer worden, omdat klanten en prospects op hun beurt ook met de pandemie te maken hebben. Daarnaast hebben we vertragingen gezien in servicesgerelateerd projectwerk. Dit leidt tot een jaar-over-jaar daling van de servicesopbrengst.”

"We hebben echter nog steeds veel vertrouwen in de langetermijnvooruitzichten voor ons bedrijf, doorde voortdurende behoefte aan innovatieve oplossingen binnen de supplychain- en omnichannelmarkten", concludeert Capel. "We blijven het bedrijf positioneren om te profiteren van deze evoluerende trends en tegelijkertijd duurzame langetermijngroei stimuleren voor al onze stakeholders wereldwijd.”

Het volledige, Engelstalige persbericht is hier te lezen

Media Contact - Financial

Michael Bauer

Director, Investor Relations

Martine Toussaint

Sr. Marketing Manager

Neem contact op met het Manhattan-team voor meer informatie.

Neem contact met ons op

Related Information