Scotch & Soda bevordert wereldwijde omnichanneltransformatie met Manhattan Associates

Manhattan Associates Inc. (NASDAQ: MANH) heeft vandaag bekendgemaakt dat het Amsterdamse modemerk Scotch & Soda voor Manhattan Active® Allocation en Manhattan Active® Warehouse Management heeft gekozen. Deze keuze maakt deel uit van de strategie om de omnichanneltransformatie, zowel in de winkel als online, wereldwijd te bevorderen.
"Naarmate onze wereldwijde aanwezigheid groeide, werd het duidelijk dat we belangrijke delen van onze supply chain moesten transformeren en ons nieuwe omnichanneldistributiecentrum (DC) in Hoofddorp en ons DC in Hong Kong optimaal moesten benutten", aldus Rik Kok, global director procurement bij Scotch & Soda.

Als onderdeel van de omnichanneltransformatie realiseerde Scotch & Soda zich ook de noodzaak om de netwerkvoorraad beter af te stemmen op de verschillende manieren waarop het bedrijf met haar klanten omgaat. Om verkoopstrategieën en beslissingen over winkelbevoorrading beter op elkaar af te stemmen, werd besloten om de allocatieoplossing, alsook warehouse management, te moderniseren en te vervangen.

"Door gebruik te maken van Manhattan Active Allocation zijn we in staat om een realtime overzicht van de voorraad te verkrijgen en allocatiestrategieën in te zetten, zorgvuldig opgebouwd om het wereldwijde omnichannelkarakter van onze groeiende business weer te geven. Manhattan's oplossingen zijn duidelijk gebouwd voor retail van de toekomst, waar andere oplossingen zijn gebouwd voor retail van het verleden," vervolgt Kok.

Manhattan Active Allocation zorgt voor voorraadallocatie in alle winkels en distributiecentra, waardoor omnichannel fulfilment volledig in lijn is met hoe Scotch & Soda verwacht dat voorraad wordt verbruikt. Deze realtime benadering van toewijzing zorgt voor minder verplaatsingen en afprijzingen aan het einde van het seizoen, minder ongebruikte voorraden en minder financiële risico's.

"Door onze drie belangrijkste DC's naar Manhattan Active Warehouse Management te migreren, ondersteunen we bovendien een distributie- en fulfilmenttransformatie met slimmere, transparantere en duurzamere afhandelings- en leveringsopties die uiteindelijk aan ons groeiende klantenbestand ten goede komt", besluit Kok.

Manhattan Active Warehouse Management is versieloos, met altijd toegang tot nieuwe mogelijkheden. Het systeem is in de cloud ontstaan en voorzien van machine learning, wat betekent dat het nooit hoeft te worden geüpgraded. Wanneer Scotch & Soda meer nodig heeft, schaalt het automatisch mee met die behoefte en werkt het overal waar nodig.

Pieter Van den Broecke, managing director bij Manhattan Associates Benelux en Duitsland, voegt toe: "Scotch & Soda is de verpersoonlijking van de liberale, progressieve Amsterdamse mentaliteit en we zijn verheugd om met zo'n geliefd Nederlands mode-icoon samen te werken nu het de wereldwijde supply chain verder transformeert.

"Manhattan Active Allocation en Active Warehouse Management zullen een nieuw niveau van snelheid, aanpassingsvermogen en gebruiksgemak binnen distributiemanagement en voorraadallocatie inluiden. De voortdurende innovatie, schaalbaarheid en wendbaarheid die onze cloud-native oplossingen bieden, zullen Scotch & Soda in staat stellen om tot ver in de toekomst gelijke tred te blijven houden met verschuivende consumententrends en -verwachtingen", eindigt Van den Broecke.

Martine Toussaint

Sr. Marketing Manager

Neem contact op met het Manhattan-team voor meer informatie.

Neem contact met ons op

Related Information