Manhattan Associates introduceert Customer Engagement Solution

Unieke technologie geeft retailers de mogelijkheid om omnichannel winkelervaringen te personaliseren door social media conversaties te integreren

Nieuwegein, 15 januari, 2018

Manhattan Associates, Inc. (NASDAQ: MANH) introduceert een innovatieve oplossing die retailers nieuwe inzichten geeft in individuele omnichannel winkelervaringen om zo een uitzonderlijke en persoonlijke service te kunnen bieden. Manhattan Customer Engagement maakt deel uit van het Manhattan Active™ Omni-platform. Het is het eerste product dat klantconversaties op social mediaplatformen, zoals Facebook en Twitter, koppelt aan realtime bestelinformatie om medewerkers een accuraat beeld te geven van het kooptraject van elke klant.

Consumenten eisen op basis van hun online ervaringen een meer gepersonaliseerde winkelervaring van retailers. “Bijna 90% van de organisaties zegt zich op het personaliseren van klantervaringen te concentreren. Maar slechts 40% van de klanten zegt dat de informatie die ze van retailers ontvangen relevant is voor hun wensen en interesses”, stelt Brendan Witcher, principal analyst bij Forrester Research in The Wall Street Journal¹.

Manhattan Customer Engagement is de eerste oplossing die ongestructureerde data uit klantconversaties combineert met gestructureerde bestelinformatie, zodat winkeliers direct verbeteringen in hun service kunnen aanbrengen. Dit eenduidige en volledige inzicht in de klant voorkomt het gebruik van meerdere applicaties en vereenvoudigt de analyse van het koopproces van iedere klant. Customer Engagement werkt naadloos samen met Enterprise Order Management om potentiële klant- dan wel tevredenheidsissues te voorspellen en te identificeren. Daarnaast maakt het automatisch cases aan om deze issues te corrigeren nog voordat het problemen worden.

“Als het gaat om het definiëren van de optimale service-ervaring, heeft elke klant andere behoeften en wensen”, aldus Eddie Capel, president en chief executive officer bij Manhattan Associates. “Doordat Customer Engagement de eerste oplossing is om orders en klantgegevens aan elkaar te koppelen, biedt deze nieuwe oplossing als enige binnen de industrie bruikbare inzichten in het wat, waarom en hoe van omnichannel winkelen. Hierdoor kunnen retailers het hele kooptraject echt personaliseren en optimaliseren.”Interact and respond to social inquiries with real-time customer and order insights.

Communiceer en reageer op sociale vragen met realtime klant- en orderinzichten.

Manhattan Customer Engagement bevat de volgende belangrijke features:
  • Klantprofielen en -analyse - levert realtime, geüpdate klantprofielen en statistieken op basis van huidige en historische orders, prestaties ten opzichte van beloftes en geaggregeerde gegevens.
  • Casemanagement – biedt servicemedewerkers de mogelijkheid om klantissues direct te openen, te beheren, te escaleren en op te lossen.
  • Social listening en communicatie –native integratie met social media kanalen binnen het huidige ordermanagementsysteem verhoogt de bereikbaarheid van de klantenservice en vermindert de reactietijden voor klantvragen.
  • Servicemedewerker en -manager dashboards – beheer en controle over de klantervaring dankzij een uitgebreid overzicht van de klantgeschiedenis en de mogelijkheid om de dagelijkse werkzaamheden te monitoren.

Ontvang actueel nieuws over producten, klanten en partners van Manhattan Associates op Twitter en Facebook.

Manhattan Associates is een technologieleider op het gebied van supply chain en omnichannelcommerce. We brengen informatie van de hele organisatie samen, van sales aan de voorkant tot supply chain executie aan de achterkant. Onze software, platformtechnologie en ervaring zorgen ervoor dat onze klanten op een winstgevende manier kunnen groeien.

Manhattan Associates ontwerpt, bouwt en levert geavanceerde cloud en on-premise oplossingen, zodat u zowel in de winkel als via het netwerk of fulfilmentcenter de vruchten van de omnichannelmarktplaats kunt plukken.