Manhattan vernieuwt zijn TMS-oplossing en richt zich op de grootste uitdagingen in de vervoerssector

Verbeterde digitale vrachtmogelijkheden, mobiliteit en zichtbaarheid

NIEUWEGEIN, 16 mei, 2018

Manhattan Associates, Inc. (NASDAQ: MANH) kondigt updates aan in het Transportation Management System (TMS) om klanten te helpen met efficiëntere en effectievere transportactiviteiten in een steeds meer gereguleerde omgeving waar capaciteit beperkt is. De cloudgebaseerde oplossing is onlangs uitgeroepen tot Visionair in Gartner’s Magic Quadrant for Transportation Management Systems. De oplossing is gericht op het optimaliseren van de samenwerking en connectiviteit tussen transporteurs en het verbeteren van het inzicht tijdens het transporteren van goederen, inclusief het beheer van de vereiste temperatuurmeting. Manhattan’s TMS 2018 verhoogt ook de veiligheid van de bestuurder en bevat diverse verbeteringen in gebruikersvriendelijkheid.

De combinatie van een tekort aan chauffeurs, verkorte tijdschema’s en toegenomen regelgeving in een periode van economische groei en toegenomen volume legt druk op de resources in de transportsector. Om deze kwesties het hoofd te bieden, moeten vervoerders de mogelijkheid hebben om betrouwbare capaciteit te vinden bij een grote hoeveelheid aanbieders. Manhattan is een samenwerking aangegaan met FreightRover, een digitale vrachtmarktplaats, om vervoerders de mogelijkheid te bieden de juiste capaciteiten te vinden voor hun specifieke behoeften. Manhattan TMS-gebruikers kunnen nu FreightRover’s Digital Freight Matching platform inzetten om op efficiënte wijze betrouwbare, rendabele vervoerders te vinden en te contracteren, turndown tarieven te verlagen, vracht te volgen en betalingsdiensten te versnellen.

“Het wordt steeds moeilijker om capaciteit te vinden, waardoor vervoerders gedwongen worden om buiten hun vaste vervoerdersbestand te kijken om aan hun vrachtbehoeften te voldoen”, zegt  Pieter Van den Broecke, managing director Benelux en Duitsland bij Manhattan Associates. “Manhattan is verheugd om met FreightRover samen te werken en hiermee één van de groeiende dillemma’s in de branche op te lossen. Door gebruik te maken van de huidige deeleconomie kunnen onze TMS-klanten snel en gemakkelijk nieuwe vervoerders vinden zonder dat dit ten koste gaat van hun standaarden op het gebied van veiligheid, beveiliging en service.”

Manhattan heeft ook aanzienlijke verbeteringen doorgevoerd in zijn TMS Mobile-applicatie waarbij samenwerking, connectiviteit en zichtbaarheid van de vervoerders worden verbeterd. De mobiele app is bijgewerkt met een Geofencing-functionaliteit die het proces voor het traceren van zendingen automatiseert en vereenvoudigt, de veiligheid van de chauffeur en de naleving van wet- en regelgeving verbetert. “De automatisering van het trackingproces met geofencing biedt een beter inzicht in de in-transit voorraad en helpt yard- en dockbeheer te verbeteren, waarbij vestigingen zich beter kunnen voorbereiden op de binnenkomst van goederen en de doorstroom van een product kan worden verbeterd”, voegt Van den Broecke toe.

In het kader van nieuwe regelgeving, waarbij vervoerders worden gedwongen om meer verantwoordelijkheid te nemen voor de veiligheid van goederen die onderwerg zijn, biedt TMS 2018 ook meer flexibele ondersteuning bij het in realtime inzichtelijk maken van in-transit goederen. De software bevat nu Temperature Tracking-mogelijkheden die inzicht bieden in zowel de geplande als de werkelijke temperatuurmetingen gedurende de gehele cyclus van de zending.

Andere highlights uit Manhattan’s TMS 2018 zijn onder meer:

• Vervoerders onboarding en connectiviteit via SPS Commerce: stroomlijnt vervoerders onboarding en connectiviteit voor standaard EDI-transacties, wat resulteert in snellere implementaties en klanten in staat stelt zich volledig op hun kernactiviteiten te richten.
  • Verbeterde wereldwijde logistieke ondersteuning: verbeteringen in de gebruiksvriendelijkheid van internationale boekingen en facturering, inclusief nieuwe gebruikersinterfaces voor gespecificeerde boekingskosten en deelfacturen. Ook biedt het de mogelijkheid om third-party vervoerders te vinden, te controleren en te betalen.
  • Realtime weer: biedt de planner vanaf zijn werkplek inzicht in het weer zodat hij betere beslissingen over routes kan nemen.
  • Uitgebreid contractbeheer met Flex Rating: Ondersteuning voor complexe ratingstructuren die een nauwkeurigere planning, uitvoering en betaling mogelijk maken.

Ontvang actueel nieuws over producten, klanten en partners van Manhattan Associates op Twitter en Facebook.

Manhattan Associates is een technologieleider op het gebied van supply chain en omnichannelcommerce. We brengen informatie van de hele organisatie samen, van sales aan de voorkant tot supply chain executie aan de achterkant. Onze software, platformtechnologie en ervaring zorgen ervoor dat onze klanten op een winstgevende manier kunnen groeien.

Manhattan Associates ontwerpt, bouwt en levert geavanceerde cloud en on-premise oplossingen, zodat u zowel in de winkel als via het netwerk of fulfilmentcenter de vruchten van de omnichannelmarktplaats kunt plukken. Meer informatie vindt u op: www.manh.nl.