Gartner benoemt Manhattan Associates tot visionair in het Magic Quadrant voor Transport Management Systemen

Analist erkent Manhattan voor volledigheid van visie (completeness of vision) en uitvoerend vermogen (ability to execute)

NIEUWEGEIN, 15 mei, 2018

Manhattan Associates Inc. (NASDAQ: MANH) is door Gartner benoemd tot visionair in het Magic Quadrant voor Transport Management Systemen  (TMS). Het bedrijf ziet deze erkenning als een bevestiging van de functionaliteit van zijn TMS-software, zijn overtuigende visie op Supply Chain Execution (SCE) en zijn unieke positie in de markt.

Gartner’s Magic Quadrant vergelijkt leveranciers op basis van de volledigheid van hun visie en hun uitvoerend vermogen. De TMS-oplossing van Manhattan overbrugt zowel de inhoudelijke mogelijkheden en complexe integraties die nodig zijn voor top-tier klanten (verladers die meer dan 80 miljoen euro per jaar aan vracht besteden) als middelgrote klanten (verladers die tussen de 20 en 80 miljoen euro per jaar aan vracht besteden) met een lagere total cost of ownership (TCO).

“Manhattan is verheugd door Gartner genoemd te worden als visionair op het gebied van Transport Management Systemen,” zegt Gregg Lanyard, directeur product management bij Manhattan Associates. “We zien dit als een belangrijke bevestiging voor onze innovatieve TMS-oplossing en geloven dat we in een unieke positie verkeren om zowel te voldoen aan de behoeften van zeer geavanceerde grote verladers als hun middelgrote collega’s”.

Het Gartner TMS rapport stelt: “Het beheren van transportkosten, het creëren van interne efficiëntie, het verhogen van de zichtbaarheid en het veiligstellen van de transportcapaciteit zijn momenteel de belangrijkste redenen om te investeren in een TMS.” Manhattan is van mening dat zijn TMS-oplossing veel mogelijkheden biedt in elk van deze kerngebieden en bouwt voort op de uitgebreide SCE-visie van het bedrijf.

Het TMS van Manhattan maakt deel uit van de Manhattan ActiveTM Supply Chain Solution  en biedt end-to-end bedrijfsprocesondersteuning voor alle transportfuncties, inclusief strategische analyse, inkoop en operationele planning tot en met uitvoering, zichtbaarheid, en betalingen en claims van vracht. Het is ontworpen om transportkosten te verlagen, serviceniveaus te verhogen, processen te automatiseren, uitvoering van transport te stroomlijnen en operationele risico’s te beperken. Manhattan heeft ook belangrijke aanvullingen op deze functies aangekondigd met nieuwe digitale vrachtmodellering, mobiliteit en zichtbaarheidsverbeteringen.

Op Gartner’s Peer Insights-pagina prijst een aantal TMS-klanten van Manhattan het bedrijf om de snelle, cloudgebaseerde implementatie en de uitstekende WMS- en ERP-integratie. “Ik vind het prettig hoe de leverancier met ons samenwerkt als partner, het voelt daardoor nooit aan als een oppervlakkige leverancier-klantrelatie,” aldus een anonieme klant. “Ze zijn toegewijd aan het leveren van een uitstekend product van begin tot eind.”[2]

[1] Gartner, Magic Quadrant for Transportation Management Systems, Bart De Muynck, 19 March 2018.

Ontvang actueel nieuws over producten, klanten en partners van Manhattan Associates op Twitter en Facebook.

Gartner Disclaimer

Gartner keurt geen enkele leverancier, product of dient goed die in haar onderzoekspublicaties wordt afgebeeld, en adviseert technologiegebruikers niet om alleen die leveranciers te selecten met de hoogste classificatie of een andere aanduiding. Gartner-onderzoekpublicaties bestaan uit de meningen van Gartner’s onderzoeksorganisatie en mogen niet worden opgevat als feitelijke uitspraken. Gartner verwerpt alle guaranties, expliciet of impliciet, met betrekking tot dit onderzoek, met inbegrip van alle guaranties van verkoopbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel.

Manhattan Associates is een technologieleider op het gebied van supply chain en omnichannelcommerce. We brengen informatie van de hele organisatie samen, van sales aan de voorkant tot supply chain executie aan de achterkant. Onze software, platformtechnologie en ervaring zorgen ervoor dat onze klanten op een winstgevende manier kunnen groeien.

Manhattan Associates ontwerpt, bouwt en levert geavanceerde cloud en on-premise oplossingen, zodat u zowel in de winkel als via het netwerk of fulfilmentcenter de vruchten van de omnichannelmarktplaats kunt plukken. Meer informatie vindt u op: www.manh.nl.