Manhattan verbetert de mogelijkheden voor strategische modeling en execution in zijn Transportation Management Systeem

Het bedrijf is daarnaast benoemd tot een leider in Gartner’s TMS Magic Quadrant

NIEUWGEIN, 03 mei, 2019

Manhattan Associates kondigt de nieuwste release van zijn Transportation Management Systeem (TMS) aan. Deze release bevat verbeteringen in de robuuste en bewezen modelleringsmogelijkheden, carrierconnectiviteit en benchmark rating, evenals uitgebreide wereldwijde logistieke ondersteuning. Het bedrijf kondigt daarnaast aan dat het is uitgeroepen tot een leider in Gartner’s 2019 Magic Quadrant for Transportation Management Systems.¹

Manhattan’s TMS is een cloud-first aanbod dat de samenwerking en connectiviteit met carriers verbetert en netwerkbrede zichtbaarheid biedt om geavanceerde strategische en operationele planning, uitvoering en realtime routeaanpassingen mogelijk te maken die nodig zijn om de efficiëntie te verbeteren. In deze nieuwe release heeft Manhattan de breedte en flexibiliteit van zijn TMS-oplossing uitgebreid om verladers en vervoerders te helpen hun transportnetwerken te optimaliseren en hun klantverplichtingen op een meer winstgevende manier na te komen. Enkele nieuwe functies in deze release zijn:

• Geavanceerde transportmodellering: Manhattan heeft de ingebouwde strategische netwerkmodelleringsmogelijkheden van zijn TMS-oplossing uitgebreid met verbeteringen in de gebruikersproductiviteit, zoals geïntegreerde Gantt-diagramvisualisaties voor uitgebreide horizonanalyses. Het bedrijf heeft ook het splitsen van orders toegevoegd waardoor gebruikers nauwkeuriger scenario’s voor real-world capaciteitsbeperkingen kunnen simuleren.
  • Mobiele verbeteringen: Manhattan TMS Mobile was voorheen ontworpen voor vervoerders, maar geeft nu ook verladers en transportplanners mobiele toegang tot realtime updates van de verzendstatus. Dit resulteert in verbeterde serviceniveaus en verbeterde klantenondersteuning. TMS Mobile is beschikbaar voor Android- en iOS-platformen en biedt gebruikers de mogelijkheid om gebruik te maken van niet-commerciële navigatie-apps van derden (zoals Google Maps en Waze) om stapsgewijze aanwijzingen te geven. De app biedt nu ook seal management en ondersteuning in het Spaans en Portugees.

[1] Gartner, Magic Quadrant for Transportation Management Systems, Bart De Muynck, Brock Johns, Oscar Sanchez Duran, 27 March 2019.

• Uitbreiding van het ecosysteem voor partners: De functionaliteit van Manhattan’s TMS is uitgebreid met native integratie voor DAT-oplossingen. Hiermee wordt het mogelijk om gebruik te maken van DAT’s benchmark markttarieven voor analyse van contracttarieven. Manhattan heeft ook de bestaande integraties met zijn partners op het gebied van tracking, zichtbaarheid en digitale vrachtmatching verder versterkt.
  • Contract Management: De beoordelingsmogelijkheden van de oplossing zijn uitgebreid om aanvullende complexe, wereldwijde beoordeling en aanvullende vereisten te ondersteunen. Deze omvatten de mogelijkheid om tariefsjablonen op te slaan, die het bijwerken van tarieven tot een minimum beperken, evenals het creëren van een audit trail om alle tariefwijzigingen bij te houden.

“Wij willen onze klanten ondersteunen bij het overwinnen van de uitdagingen in de huidige transportsector. Dit doen we door aanzienlijk en voortdurend in TMS-technologie, -middelen, en -strategieën te investeren”, zegt Gregg Lanyard, directeur Product Management bij Manhattan Associates. “Wij ontwikkelen state-of-the-art transportmogelijkheden die een significante, onderscheidende en duurzame waarde bieden aan onze klanten via de meest geavanceerde en innovatieve TMS-oplossing in de branche.”

Manhattan TMS werd onlangs ook uitgeroepen tot een leider in Gartner’s nieuwste Magic Quadrant for Transportation Management Systems. Het Gartner Magic Quadrant evalueert bedrijven op basis van hun volledigheid van visie en hun vermogen tot uitvoering. Manhattan gelooft dat deze erkenning de diepgaande functionaliteit van het product weerspiegelt, evenals de platformvisie van het bedrijf en zijn toewijding aan de transport- en logistieke sector. Een gratis exemplaar van het volledige rapport kan hier worden gedownload

[1] Gartner, Magic Quadrant for Transportation Management Systems, Bart De Muynck, Brock Johns,Oscar Sanchez Duran, 27 March 2019.

Ontvang up-to-date product-, klant- en partnernieuws rechtstreeks via Manhattan Associates op Twitter, LinkedIn en Facebook.

Gartner does not endorse any vendor, product or service depicted in its research publications, and does not advise technology users to select only those vendors with the highest ratings or other designation. Gartner research publications consist of the opinions of Gartner’s research organization and should not be construed as statements of fact. Gartner disclaims all warranties, express or implied, with respect to this research, including any warranties of merchantability or fitness for a particular purpose.

Manhattan Associates is een technologieleider op het gebied van supply chain en omnichannel commerce. We brengen informatie van de hele organisatie samen, van sales aan de voorkant tot supply chain executie aan de achterkant. Onze software, platformtechnologie en ervaring zorgen ervoor dat onze klanten op een winstgevende manier kunnen groeien.

Manhattan Associates ontwerpt, bouwt en levert geavanceerde cloud en on-premise oplossingen, zodat u zowel in de winkel als via het netwerk of fulfilmentcenter de vruchten van de omnichannelmarktplaats kunt plukken. Meer informatie vindt u op: www.manh.nl