Manhattan Associates introduceert native IoT-support om het grootste retaildilemma in omnichannel store fulfilment op te lossen

Nieuwe oplossing ondersteunt native RFID om de nauwkeurigheid van de winkelvoorraad en de pickingsnelheid te verbeteren

NIEUWEGEIN, 23 mei, 2019

Manhattan Associates introduceert de eerste op IoT-gebaseerde store inventory- en fulfilmentoplossing voor omnichannelfulfilment in de retail. Manhattan’s Store Inventory and Fulfilment (SIF)-oplossing beschikt nu over native RFID-ondersteuning, waardoor de nauwkeurigheid van de winkelvoorraad en de snelheid van de afhandeling van de winkelorders aanzienlijk verbeteren.

Retailers zetten steeds vaker hun fysieke winkels in om de afhandeling van hun online bestellingen uit te voeren. Echter, door de dynamische aard van de winkelvoorraad kan het moeilijk zijn om voorraadniveaus accuraat te houden. Volgens Auburn University’s RFID Lab, is de gemiddelde nauwkeurigheid van de voorraad in het distributiecentrum bijna 99 procent. In de fysieke winkel daarentegen ligt dit gemiddelde onder de 65 procent, dit leidt vaak tot misleidende beloftes en gemiste kansen wat orderfulfilment betreft. Met gefrustreerde klanten en omzetverlies als gevolg.

De oplossing van Manhattan maakt gebruik van de nieuwste RFID-technologie om winkels te helpen de voorraadnauwkeurigheid en de verkoopactiviteiten te verbeteren en orders efficiënter dan voorheen af te handelen. De technologie integreert met hardwaresystemen die RFID-gemarkeerde artikelen volgen om de nauwkeurigheid van de winkelvoorraad naar hetzelfde niveau als in het distributiecentrum te tillen. Manhattan’s oplossing werkt met elke RFID-oplossingsleverancier. Het eerste RFID-partnership van het bedrijf is gesloten met Zebra Technologies’ Smart Lens oplossing.

“Vanuit Manhattan Associates willen wij onze klanten in staat stellen om zich aan de marktvraag aan te passen en strategische voordelen te bieden”, aldus Amy Tennent, director of product management bij Manhattan Associates. “Deze nieuwe toepassing van RFID-technologie biedt retailers de tools die zij nodig hebben om efficiënt orders vanuit hun winkels te kunnen verwerken.”

Ontvang up-to-date product-, klant- en partnernieuws rechtstreeks via Manhattan Associates op Twitter, LinkedIn en Facebook.

Manhattan Associates is een technologieleider op het gebied van supply chain en omnichannel commerce. We brengen informatie van de hele organisatie samen, van sales aan de voorkant tot supply chain executie aan de achterkant. Onze software, platformtechnologie en ervaring zorgen ervoor dat onze klanten op een winstgevende manier kunnen groeien.

Manhattan Associates ontwerpt, bouwt en levert geavanceerde cloud en on-premise oplossingen, zodat u zowel in de winkel als via het netwerk of fulfilmentcenter de vruchten van de omnichannelmarktplaats kunt plukken. Meer informatie vindt u op: www.manh.nl