Omnichannel drugstore Medi-Market Group optimaliseert warehouseactiviteiten en verlaagt fulfilmentkosten met Manhattan Associates

Belgische retailer kiest voor Manhattan Active SCALE warehouse management systeem om de snelle groei van het bedrijf te ondersteunen

NIEUWEGEIN, 24 juni, 2019

Manhattan Associates kondigt aan dat de snelgroeiende Belgische parafarmacie Medi-Market Group Manhattan Active® SCALE heeft gekozen ter ondersteuning van hun distributieactiviteiten. Manhattan’s cloudgebaseerde oplossing stelt Medi-Market in staat om de productiviteit van het distributiecentrum te verbeteren en de arbeidskosten te verlagen. Dit geeft hen de flexibiliteit om zich te concentreren op het uitbreiden van hun marktbereik alsook de betaalbaarheid van farmaceutische producten aanzienlijk te verbeteren.

Medi-Market, opgericht in 2014, wordt met hun concurrerende lage prijzen beschouwd als een distruptor in de Belgische farmaceutische en parafarmaceutische branche. In slechts vijf jaar tijd is het bedrijf gegroeid tot 32 parafarmacieën, 17 apotheken en 4 schoonheidssalons. In 2019 wil Medi-Market meer dan 15 winkels openen en daarnaast zijn e-commerceactiviteiten aanzienlijk uitbreiden.

Medi-Market zal Manhattan Active SCALE inzetten in het 4000 m² Belgische distributiecentrum in Nijvel. Manhattan’s pickingmethodologieën zullen retail replenishment en online orderverwerking versnellen. Daarnaast zorgen de geoptimaliseerde put-away en het herbevoorraden van pickinglocaties ervoor dat de belangrijkste taken in het magazijn worden gestroomlijnd.  SCALE’s geavanceerde voorraadbeheertools bieden Medi-Market eveneens nauwkeurig en realtime inzicht in de voorraad.

Volgens Peter Bos, CIO en supply chain director bij Medi-Market Group: “Manhattan Active SCALE is een technologie die onze plannen voor toekomstige groei in onze winkels en online mogelijk maakt. Om deze steile groeicurve te ondersteunen, kozen we voor de WMS-technologie van Manhattan om ons maximale flexibiliteit en schaalbaarheid te geven, zodat we nog verder kunnen gaan in het bieden van betaalbare medische zorg aan iedereen”.

“Medi-Market investeert in innovatieve oplossingen die hen zullen helpen om hun groei in België en de nabijgelegen landen te versnellen”, aldus Pieter Van den Broecke, managing director Benelux en Duitsland bij Manhattan Associates. “Onze eenvoudig te implementeren, cloudgebaseerde oplossing minimaliseert het gebruik van Medi-Market’s IT-resources en zorgt voor een snellere implementatie en ROI. We zijn blij om te zien dat Manhattan Active SCALE wordt gebruikt om een optimale klantenservice te leveren.”

Ontvang up-to-date product-, klant- en partnernieuws rechtstreeks via Manhattan Associates op Twitter, LinkedIn en Facebook.

Over MEDI-MARKET

Medi-Market Group is een Belgisiche retailgroep, opgericht door Yvan Verougstraete in 2014. De groep is actief in de farmaceutische en in de parafarmaceutische sector en biedt bijna 30.000 producten in o.a. dermocosmetica, huid- en haarverzorging, voedingssupplementen, natuurlijke geneesmiddelen en geneesmiddelen voor kinderen. Medi-Market Group slaagde erin de markt te transformeren met lage prijzen in combinatie met een uitgebreid assortiment en professioneel advies. Dagelijks bezoeken ongeveer 12.000 klanten de winkels, die in 2018 een omzet van meer dan 80 miljoen euro genereren. De groep telt momenteel meer dan 450 medewerkers. Medi-Market Group zet haar missie buiten de Belgische grenzen voort met de recente overname van de parafarmacieketen Parashop Italia. In 2019 opent de groep haar eerste winkel in Frankrijk.

Manhattan Associates is een technologieleider op het gebied van supply chain en omnichannel commerce. We brengen informatie van de hele organisatie samen, van sales aan de voorkant tot supply chain executie aan de achterkant. Onze software, platformtechnologie en ervaring zorgen ervoor dat onze klanten op een winstgevende manier kunnen groeien.

Manhattan Associates ontwerpt, bouwt en levert geavanceerde cloud en on-premise oplossingen, zodat u zowel in de winkel als via het netwerk of fulfilmentcenter de vruchten van de omnichannelmarktplaats kunt plukken. Meer informatie vindt u op: www.manh.nl