Manhattan Associates kondigt resultaten eerste kwartaal 2020 aan

NIEUWEGEIN, 21 april, 2020

Manhattan Associates, (NASDAQ: MANH), leverancier van oplossingen voor supply chain en omnichannel commerce, maakt een recordomzet van $153,9 miljoen bekend. Deze omzet, waarbij de nieuwe standaard voor omzeterkenning met terugwerkende kracht werd toegepast, geldt voor het eerste kwartaal van 2020 dat 31 maart jl. eindigde. De GAAP winst per aandeel voor Q1 2020 bedroeg $0.35 in vergelijking met $0.32 in Q1 2019. De non-GAAP winst per aandeel voor Q1 2020 bedroeg $0.40 in vergelijking met $0.41 in Q1 2019.

“Q1 was een sterk kwartaal voor Manhattan Associates, vooral gezien het effect dat de
COVID-19-pandemie wereldwijd heeft,” stelt Eddie Capel, president en CEO bij Manhattan Associates. “Onze groeiende cloud business presteerde beter dan verwacht met een aanmerkelijke omzetgroei en aanhoudend succes als het gaat om nieuwe aanvragen. Ondanks de onzekerheid op korte termijn blijven we een groeiend enthousiasme zien voor onze uniforme supplychain- en omnichannelcommerceoplossingen. Bedrijven over de hele wereld beginnen meer dan ooit te beseffen dat een moderne supply chain absoluut missiekritisch en strategisch belangrijk is”.

Met betrekking tot de COVID-19 pandemie, voegde Capel eraan toe: “We zien enkele verschuivingen naar de tweede helft van het jaar in het afronden van overeenkomsten en daarnaast lopen sommige serviceprojecten wat vertraging op. Maar over het algemeen zien we geen annuleringen en zien we een grotere pijplijn van mogelijkheden voor dit jaar in vergelijking met een kwartaal geleden.

In deze periode van grotere onzekerheid richten we ons in de eerste plaats op de gezondheid en veiligheid van onze medewerkers, terwijl we onze klanten virtueel optimaal blijven bedienen. Tegelijkertijd nemen we passende maatregelen, zoals eerder aangekondigde strategieën voor expense management. Dit zal ons in staat stellen om deze instabiele periode te doorstaan en ervoor te zorgen dat we het best in staat zijn om kansen in de markt te benutten wanneer we terugkeren naar een normaler bedrijfsklimaat”.

“We hebben vertrouwen in ons langetermijngroeitraject, maar we nemen een conservatieve houding aan wat de positionering van het bedrijf op korte termijn betreft. Als gevolg daarvan üpdaten we onze financiële richtlijnen voor het hele jaar met wat we nu weten.”

Het volledige, Engelstalige persbericht is hier te lezen

Manhattan Associates is een technologieleider op het gebied van supply chain en omnichannel commerce. We brengen informatie van de hele organisatie samen, van sales aan de voorkant tot supply chain executie aan de achterkant. Onze software, platformtechnologie en ervaring zorgen ervoor dat onze klanten op een winstgevende manier kunnen groeien.

Manhattan Associates ontwerpt, bouwt en levert geavanceerde cloud en on-premise oplossingen, zodat u zowel in de winkel als via het netwerk of fulfilmentcenter de vruchten van de omnichannelmarktplaats kunt plukken. Meer informatie vindt u op: www.manh.nl