Manhattan Associates blaast voorraadallocatie voor kleding- en schoenenindustrie nieuw leven in met unieke omnichanneloplossing

Nieuwe oplossing past geavanceerde optimalisatietechnieken toe op voorraden met een korte levenscyclus met als doel afprijzingen van producten te verminderen en winstgevendheid te maximaliseren

NIEUWEGEIN, 21 oktober, 2020

Manhattan Associates (NASDAQ: MANH), leverancier van supplychain- en omnichanneloplossingen, introduceert Manhattan Active® Allocation, de eerste allocatieoplossing speciaal ontwikkeld voor de huidige omnichannelmarkt. De oplossing biedt een nieuwe benadering voor voorraadbeheer bij producten met een korte levenscyclus. Op het gebied van voorraadoptimalisatie is Manhattan de eerste die deze expertise toepast in softline retail , met een nieuwe oplossing die ook de wendbaarheid en het reactievermogen van voorraadplanners verbetert.

Traditionele allocatieoplossingen missen het vermogen om de huidige complexe retailing en de veranderende winkelgewoonten aan te voelen en hierop te reageren. Manhattan Active Allocation biedt een meer wendbare en moderne benadering van de voorraadtoewijzing van producten met een korte levenscyclus voor kleding, schoenen en andere fast fashion retailers. Het biedt voorraadplanners een beter inzicht in de vraag door direct inzicht in de huidige omnifulfilmentstrategieën, zoals BOPIS (buy online, pick-up in store) en curbside pick-up. De oplossing heeft ook de unieke mogelijkheid om allocatiebeslissingen vorm te geven op basis van de verschillende fulfilmentopties die voor elk product worden aangeboden, zowel in de winkel als in distributiecentrum (DC).

"Manhattan heeft het hele allocatieproces opnieuw bedacht met het idee dat retailers  voorraadbeslissingen beter moeten afstemmen op de manier waarop het merk zijn klanten wil benaderen", aldus Pieter Van den Broecke, managing director Benelux en Duitsland bij Manhattan Associates. "Voor het eerst zullen de voorraadplanners de mogelijkheid hebben om door middel van omnifulfilmentinzichten in realtime allocatiebeslissingen te nemen – voordat de voorraad van het aankomende seizoen de winkels binnenkomt en in realtime tijdens het seizoen. Dit geeft hen de mogelijkheid om hun voorraadplannen voor producten met een korte levenscyclus af te stemmen op hun omnichannelstrategieën. Dit zorgt voor minder prijsverlagingen aan het einde van het seizoen."

Manhattan Active Allocation, ontwikkeld op de vertrouwde Manhattan Active-applicatiearchitectuur, is altijd actueel, past zich voortdurend aan en schaalt automatisch om aan de veranderende behoeften tegemoet te komen naarmate een bedrijf groeit. De op microservices gebaseerde oplossing is cloud-native, hoeft nooit te worden geüpgraded en is nog steeds volledig aanpasbaar aan specifieke behoeften van de gebruiker.

De nieuwe oplossing biedt realtime performance monitoring en updates over de voorraad en verkoop in het hele netwerk. Voorraadprestaties worden automatisch per kanaal en type fulfilment vastgelegd. Configureerbare allocaties helpen gebruikers jaar na jaar bij het definiëren, behouden, leren en hergebruiken van high performing fulfilmentstrategieën.

Manhattan Active Allocation's ingebouwde analysemethoden en datavisualisaties geven retailers de flexibiliteit om direct op veranderende bedrijfsomstandigheden te reageren en dynamisch hun allocatiestrategieën te evolueren om verkoop en marges te maximaliseren. De oplossing geeft voorraadplanners de flexibiliteit om aanpasbare allocatieplannen te maken, waardoor onbenutte voorraden worden beperkt en de financiële risico's voor het bedrijf lager zijn.

Ontvang actueel nieuws over producten, klanten en partners van Manhattan Associates op Twitter en Facebook en LinkedIn.

Manhattan Associates is een technologieleider op het gebied van supply chain en omnichannel commerce. We brengen informatie van de hele organisatie samen, van sales aan de voorkant tot supply chain executie aan de achterkant. Onze software, platformtechnologie en ervaring zorgen ervoor dat onze klanten op een winstgevende manier kunnen groeien.

Manhattan Associates ontwerpt, bouwt en levert geavanceerde cloud en on-premise oplossingen, zodat u zowel in de winkel als via het netwerk of fulfilmentcenter de vruchten van de omnichannelmarktplaats kunt plukken. Meer informatie vindt u op: www.manh.nl.