PLUS kiest voor het Transport Management Systeem van Manhattan Associates voor optimalisatie van hun leveringsnetwerk

Nederlandse supermarktketen selecteert Manhattan’s cloudgebaseerde transportmanagementoplossing voor het stroomlijnen van leveringsprocessen

NIEUWEGEIN, 07 februari, 2022

Manhattan Associates kondigt aan dat PLUS voor het Transport Management Systeem (TMS) van Manhattan heeft gekozen ter ondersteuning van het optimaliseren van de rittenplanning. De cloudgebaseerde TMS-oplossing van Manhattan is inmiddels in een aantal distributiecentra geïmplementeerd en helpt PLUS om het transport en de logistieke behoeften van de supermarkten in het hele land te beheren.

Manhattan’s TMS biedt de technologie om alle inboundleveringen van leveranciers naar DC’s en outboundverzendingen vanuit de vier DC’s efficiënter te beheren.

“Manhattan’s Transport Management Systeem is een schaalbare cloudgebaseerde transportoplossing die ervoor zorgt dat het leveren van producten aan al onze winkels eenvoudiger en efficiënter kan. Dit zorgt voor vollere schappen en dus meer tevreden klanten”, aldus Patrick van Vugt, Manager Transport PLUS.

PLUS is bezig met een grootscheepse verandering om de distributie te optimaliseren. De bouw van een nieuw, gemechaniseerd distributiecentrum in Oss is daar een belangrijk onderdeel van. Eind 2022/begin 2023 wordt het distributiecentrum in gebruik genomen. Dit samen met de keuze voor dit nieuwe transportmanagementsysteem maakt dat PLUS de doelstellingen voor een efficiëntere distributie kan behalen.

“Het TMS van Manhattan biedt ons de flexibiliteit van de cloud, gekoppeld aan volledige end-to-end ondersteuning van de transportfuncties binnen ons complete logistieke netwerk”, stelt Van Vugt.

“Het team van Manhattan heeft samen met ons ook een geavanceerde netwerksimulatie met behulp van operationele analyses uitgevoerd. Dit heeft ons in staat gesteld keuzes te kunnen maken die mede bepalend zijn om onze transportschema’s verder te optimaliseren”, besluit Van Vugt.

Pieter Van den Broecke, managing director bij Manhattan Associates Benelux en Duitsland, voegt daaraan toe: “We zijn verheugd dat PLUS voor ons toonaangevende transportmanagementsysteem en de flexibiliteit en schaalbaarheid van de cloud heeft gekozen en dat Manhattan zo in deze uitdagende tijden een steentje kan bijdragen om de mensen in Nederland te voorzien van hun dagelijkse boodschappen”, aldus Van den Broecke.

Bekijk het laatste nieuws over producten, klanten en partners van Manhattan Associates via LinkedIn, Twitter and Facebook.

Over PLUS

PLUS is met 270 supermarkten een belangrijke speler op de Nederlandse levensmiddelenmarkt. Begin 2022 is de fusie met Coop definitief geworden, waardoor de nieuwe organisatie bestaat uit ruim 550 supermarkten. De PLUS organisatie bestaat uit het servicekantoor in Utrecht, drie regionale distributiecentra in Haaksbergen, Ittervoort en Hendrik-Ido-Ambachten een nationaal slow-move distrbutiecentrum in Middenbeemster. PLUS bouwt op dit moment aan een nieuw, gemechaniseerd en duurzaam, distributiecentrum in Oss. Dit distributiecentrum gaat de activiteiten van de andere vier distributiecentra op termijn overnemen.

Manhattan Associates is een technologieleider op het gebied van supply chain en omnichannel commerce. We brengen informatie van de hele organisatie samen, van sales aan de voorkant tot supplychainexecutie aan de achterkant. Onze software, platformtechnologie en ervaring zorgen ervoor dat onze klanten op een winstgevende manier kunnen groeien.

Manhattan Associates ontwerpt, bouwt en levert geavanceerde cloud en on-premise oplossingen, zodat u zowel in de winkel als via het netwerk of fulfilmentcenter de vruchten van de omnichannelmarktplaats kunt plukken. Meer informatie vindt u op: www.manh.nl.