PLUS kiest voor het Transport Management Systeem van Manhattan Associates voor optimalisatie van hun leveringsnetwerk

Manhattan Associates kondigt aan dat PLUS voor het Transport Management Systeem (TMS) van Manhattan heeft gekozen ter ondersteuning van het optimaliseren van de rittenplanning. De cloudgebaseerde TMS-oplossing van Manhattan is inmiddels in een aantal distributiecentra geïmplementeerd en helpt PLUS om het transport en de logistieke behoeften van de supermarkten in het hele land te beheren.

Manhattan’s TMS biedt de technologie om alle inboundleveringen van leveranciers naar DC’s en outboundverzendingen vanuit de vier DC’s efficiënter te beheren.

“Manhattan’s Transport Management Systeem is een schaalbare cloudgebaseerde transportoplossing die ervoor zorgt dat het leveren van producten aan al onze winkels eenvoudiger en efficiënter kan. Dit zorgt voor vollere schappen en dus meer tevreden klanten”, aldus Patrick van Vugt, Manager Transport PLUS.

PLUS is bezig met een grootscheepse verandering om de distributie te optimaliseren. De bouw van een nieuw, gemechaniseerd distributiecentrum in Oss is daar een belangrijk onderdeel van. Eind 2022/begin 2023 wordt het distributiecentrum in gebruik genomen. Dit samen met de keuze voor dit nieuwe transportmanagementsysteem maakt dat PLUS de doelstellingen voor een efficiëntere distributie kan behalen.

“Het TMS van Manhattan biedt ons de flexibiliteit van de cloud, gekoppeld aan volledige end-to-end ondersteuning van de transportfuncties binnen ons complete logistieke netwerk”, stelt Van Vugt.

“Het team van Manhattan heeft samen met ons ook een geavanceerde netwerksimulatie met behulp van operationele analyses uitgevoerd. Dit heeft ons in staat gesteld keuzes te kunnen maken die mede bepalend zijn om onze transportschema’s verder te optimaliseren”, besluit Van Vugt.

Pieter Van den Broecke, managing director bij Manhattan Associates Benelux en Duitsland, voegt daaraan toe: “We zijn verheugd dat PLUS voor ons toonaangevende transportmanagementsysteem en de flexibiliteit en schaalbaarheid van de cloud heeft gekozen en dat Manhattan zo in deze uitdagende tijden een steentje kan bijdragen om de mensen in Nederland te voorzien van hun dagelijkse boodschappen”, aldus Van den Broecke.