Manhattan Active® Transportation Management transformeert distributieprocessen van het Zweedse ICA

Zweden’s grootste supermarktketen stroomlijnt inkomende en uitgaande goederenstromen met Manhattan's transportmanagementoplossing

NIEUWEGEIN, 07 maart, 2022

Manhattan Associates Inc. (NASDAQ: MANH) heeft vandaag bekendgemaakt dat de grootste  supermarktketen van Zweden, ICA Sweden, voor Manhattan Active Transportation Management heeft gekozen als onderdeel van een strategische transformatie. Het besluit geeft de Scandinavische retailer meer upstream- en downstreamzichtbaarheid, terwijl het ook geavanceerde mogelijkheden krijgt om zijn binnenlandse en internationale goederenstroom te plannen en te optimaliseren.

Manhattan Active TM is het eerste zelfconfigurerende en zelfafstemmende transportnetwerktool, dat problemen evalueert en automatisch de beste routegeneratietechniek selecteert zonder toezicht van de planner. De oplossing is ook de snelste multimodale transportoptimalisatie-engine in de industrie, die lostijden met tot wel 80% verkort.

"Manhattan Active Transportation Management biedt ICA meer gecentraliseerde inzichten, waardoor onze teams meer controle over planning en uitvoering krijgen, kunnen beslissen welke route het beste of het meest efficiënt is en beter zicht krijgen op inkomende en uitgaande goederenstromen. Het belangrijkste is dat het ons de gegevens verschaft om proactief beslissingen te nemen in plaats van dat deze ons onverwacht worden opgedrongen," aldus Johan Svensson, ontwikkelingsmanager magazijn en transport bij ICA Zweden.

Martin Lockwood, senior director bij Manhattan Associates: "Met enorme goederenvolumes en stijgende transportkosten, om nog maar te zwijgen van de geografische nuances die uniek zijn voor Zweden, wordt ICA elke dag geconfronteerd met ingewikkelde uitdagingen als het gaat om het transportnetwerk en het aanvullen van de 1267 winkels.

"Gelukkig is Manhattan Active TM niet alleen snel, maar ook intelligent. De adaptieve optimalisatie-engine van de oplossing maakt gebruik van machine learning om honderden traditioneel handmatige parameters automatisch af te stemmen om het transportteam van ICA aanzienlijke efficiëntieverbeteringen en optimale resultaten te leveren", eindigt Lockwood.

Ontvang via Twitter en Facebook actueel nieuws over producten, klanten en partners direct van Manhattan Associates.

OVER ICA ZWEDEN

Begonnen in 1917 met Hakon Swenson, is ICA Zweden vandaag de dag de grootste supermarktretailer van Zweden met 1267 winkels in vier winkelprofielen, waaronder: Maxi ICA Stormarknad (food en non-food), ICA Kvantum (biologische voeding en streekproducten), ICA Supermarkt en ICA Nara (gemakswinkels). Het bedrijf wordt geëxploiteerd in samenwerking met onafhankelijke ICA-winkeliers. Zij zijn elk eigenaar en exploitant van hun eigen winkel, waardoor zij concepten en aanbiedingen kunnen afstemmen op de lokale vraag. En met een jaaromzet van SEK 92.242 miljoen en een marktaandeel van 36 procent is het merk in eigen land een van de bekendste van Zweden.

Manhattan Associates is een technologieleider op het gebied van supply chain en omnichannelcommerce. We brengen informatie van de hele organisatie samen, van sales aan de voorkant tot supply chain executie aan de achterkant. Onze software, platformtechnologie en ervaring zorgen ervoor dat onze klanten op een winstgevende manier kunnen groeien.

Manhattan Associates ontwerpt, bouwt en levert geavanceerde cloud en on-premise oplossingen zodat u zowel in de winkel als via het netwerk of fulfilmentcenter de vruchten van de omnichannelmarktplaats kunt plukken.