Decathlon moderniseert e-commercecapaciteiten voor warehousing in China met Manhattan SCALE™

Manhattan Associates (NASDAQ:MANH) heeft vandaag aangekondigd dat Decathlon China de Manhattan SCALE-oplossing heeft gelanceerd in alle drie B2C-commercewarehouses van Decathlon in continentaal China. Manhattan SCALE heeft het Decathlon China mogelijk gemaakt om de fulfilmentcapaciteiten voor e-commerceorders te stroomlijnen waardoor het de efficiëntie van hun supplychain- en distributienetwerken kan verbeteren en zijn klanten een consistente en uitstekende shoppingervaring kan blijven leveren.

Decathlon telt meer dan 1600 retailwinkels wereldwijd en is actief in meer dan 60 landen en regio's. Sinds de sportretailer de Chinese markt in 2003 betrad, heeft het winkels geopend in de 100 grootste steden en biedt het grootschalige e-commerceoperaties in het gehele land.

Met de recente explosieve toename in e-commerce, een direct gevolg van de coronaviruspandemie, zagen de fysieke winkels van Decathlon maar weinig winkelverkeer tijdens de quarantaineperiode en steeg het aantal online orders scherp. Dit vormde een aantal uitdagingen, waaronder de afhandeling van online orders, voorraadbeheer en een tekort aan warehousearbeidskrachten.

Manhattan SCALE werd in slechts drie maanden tijd in de drie e-commercewarehouses van Decathlon in China gelanceerd.

Het systeem vormt een geïntegreerd platform dat eenvoudig te implementeren, beheren en upgraden is.

Volgens Bruno Thellier, transformatieleider bij Decathlon, biedt de succesvolle uitrol van Manhattan SCALE Decathlon China niet alleen de nieuwste technologie voor een naadloze interconnectie van de landelijke e-commercefulfilmentplatforms maar stelt het hun teamleden tegelijk ook in staat om efficiënter en effectiever te werken. Al met al zorgt het systeem ervoor dat Decathlon goed gepositioneerd is om consistente en uitstekende klantervaringen te bieden, ongeacht het kanaal dat een klant gebruikt.

Chen Xuan, algemeen manager bij Manhattan Associates China, voegt daaraan toe: “Manhattan Associates is al 15 jaar diepgeworteld in de Chinese markt en begrijpt de individuele vereisten van al onze klanten. We zijn er trots op om de wereldberoemde retailer Decathlon te ondersteunen, de efficiëntie van zijn warehouseoperaties te verbeteren, zijn supply chain te optimaliseren en in te spelen op een verschuiving in de verwachtingen van klanten.