Manhattan Associates en Twilio gaan samenwerking aan om Customer Engagement te moderniseren

NIEUWEGEIN, 15 januari, 2020

Manhattan Associates (NASDAQ: MANH) kondigt een samenwerking aan met Twilio (NYSE: TWLO) om retailers meer gepersonaliseerde winkelervaringen te leveren. Met het partnership wordt een geïntegreerde communicatieoplossing geboden die retailers in staat stelt om klanten in verschillende regio's en via meerdere communicatiekanalen aan zich te binden.

Consumenten verwachten tegenwoordig niet alleen de mogelijkheid om overal en altijd producten te kopen of te ontvangen, maar willen ook de volledige flexibiliteit om zelf te bepalen hoe ze communiceren en in contact blijven met retailers. Manhattan Active® Omni is het geïntegreerde commerceplatform en is speciaal ontwikkeld voor retailers die hun klanten tijdens het hele aankooptraject op een transparante manier willen betrekken. Twilio, het toonaangevende cloudgebaseerde communicatieplatform, heeft de communicatiekanalen toegankelijk gemaakt en stelt bedrijven in staat om eenvoudig de dialoog aan te gaan met klanten op elk gewenst moment en via ieder kanaal.

Manhattan Active Omni ondersteunt op dit moment de interactie tussen winkelmedewerkers en klanten via gepersonaliseerde communicatie, het inplannen en volgen van afspraken, het delen van een gepersonaliseerd Lookbook en het geven van productadvies. Door gebruik te maken van het platform van Twilio biedt Manhattan Active Omni nu ook een gestandaardiseerde aanpak om de door de klant gewenste communicatie te ondersteunen met tekst- of e-mailcommunicatiemogelijkheden met opt-in- en opt-outopties.

"De winkel is niet langer alleen een plek om te winkelen, maar een essentiële servicelocatie voor het merk dat ook van invloed is op andere servicekanalen. Winkels moeten met klanten kunnen communiceren en voldoen aan de voorwaarden die de klant stelt. De communicatie moet doelgericht en relevant zijn. Dit is niet langer optioneel", zegt Kevin Swanwick, senior director Retail Solutions bij Manhattan.

"Manhattan Active Omni heeft de potentie om de manier waarop bedrijven met hun klanten omgaan te herdefiniëren", zegt Ross Eberhart, VP, Industry ISVs bij Twilio. "Onze samenwerking zorgt ervoor dat retailers beter kunnen luisteren naar hun klanten, met hen kunnen communiceren via hun voorkeurskanalen en kunnen handelen op basis van de inzichten die ze door dit contactmoment hebben verzameld."

Ontvang up-to-date product-, klant- en partnernieuws rechtstreeks via Manhattan Associates op TwitterLinkedIn en Facebook

Over Twilio

Miljoenen ontwikkelaars over de hele wereld maken gebruik van Twilio om de magie van communicatie toe te passen om elke menselijke ervaring te verbeteren. Twilio ondersteunt alle vormen van communicatie zoals spraak, tekst, chat, video en e-mail. Deze kanalen zijn toegankelijk geworden door de het virtualiseren van de communicatie-infrastructuur via API's die eenvoudig genoeg zijn voor elke ontwikkelaar om te gebruiken, maar toch robuust genoeg zijn om 's werelds meest veeleisende toepassingen aan te drijven. Door communicatie een onderdeel te maken van de toolkit van elke softwareontwikkelaar stelt Twilio innovators in elke branche - van opkomende leiders tot 's werelds grootste organisaties - in staat om een nieuwe invulling te geven aan hun interactie met klanten.

Manhattan Associates is een technologieleider op het gebied van supply chain en omnichannel commerce. We brengen informatie van de hele organisatie samen, van sales aan de voorkant tot supply chain executie aan de achterkant. Onze software, platformtechnologie en ervaring zorgen ervoor dat onze klanten op een winstgevende manier kunnen groeien.

Manhattan Associates ontwerpt, bouwt en levert geavanceerde cloud en on-premise oplossingen, zodat u zowel in de winkel als via het netwerk of fulfilmentcenter de vruchten van de omnichannelmarktplaats kunt plukken. Meer informatie vindt u op: www.manh.nl